اخبار

ورود اپراتور چهارم موبایل به بازار/ فعالیت در بخش دیتای تلفن همراه

IMG14080881
معاون بررسی های فنی و صدور پروانه رگولاتوری گفت: با توجه به اشباع بازار تلفن همراه کشور در بخش صوت، اپراتور جدید بیشتر در بخش دیتای تلفن همراه فعالیت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، صادق عباسی شاهکوه از انجام مطالعه و امکان‌سنجی ورود اپراتور جدید تلفن همراه با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مشاور بین‌المللی خبر داد.
وی افزود: با توجه به تکنولوژی‌های جدیدی مانند M2M و سلامت الکترونیک، فرصت‌هائی برای اپراتور جدید وجود خواهد داشت و به نظر می‌آید به دلیل رشد تصاعدی دیتای تلفن همراه که با افزایش محتوا و سرویس های داخلی بیشتر هم خواهد شد، وجود اپراتور خاص دیتا لازم باشد.
عباسی شاهکوه گفت: در صورتی که اپراتورهای موجود، شرایط رگولاتوری برای ارتقاء به نسل‌های بالاتر را که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب و در الحاقیه پروانه‌ها نیز منعکس شده است، برآورده نکرده و مجوز ارتقاء نگیرند، سهم بیشتری از بازار دیتای تلفن همراه به اپراتور جدید تعلق می‌گیرد.
وی درباره پیش‌شرط‌های ارتقای شبکه‌های تلفن همراه از نسل دوم به نسل‌های بالاتر اظهار داشت: کلیات صدور مجوز ارتقای شبکه تلفن همراه از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شده است که در آن رویکردهایی مانند ایجاد توازن در تخصیص طیف مورد نیاز اپراتورها، فراهم‌کردن امکان صدور مجوز اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO)، اجرائی‌کردن رومینگ ملی، ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP)، رفع اشکالات و ابهام‌های پروانه‌های موجود و همچنین عمل به تعهدات از سوی دارندگان پروانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا