اخبار

ویندوز ۱۰ خود را بدون اجازه کاربران برروی سیستم آن‌ها نصب می‌کند

قطعاً می‌دانیم که ویندوز ۱۰ قدرتمندترین سیستم عامل مایکروسافت است. اما در این بین بسیاری از کاربران وجود دارند که هنوز هم از سیستم عامل‌های قدیمی این کمپانی بر روی دستگاه خود استفاده می‌کنند. اخیراً کاربری اشاره کرده که بدون هیچگونه درخواست مجوزی سیستم خود را در حال نصب ویندوز ۱۰ دیده است که این قضیه موجب ناراحتی وی شده است.
درحالی که ویندوز ۱۰ یک نسخه بهبود یافته تر نسبت به نسخه‌های قبلی مانند ویندوز ۸ است، بسیاری از کاربران ممکن است به جهت عدم سازگاری کامل با دستگاه‌هایشان و همچنین بلد نبودن رابط کاربری آن، در استفاده از آن تردید کنند.
خود کمپانی مایکروسافت نیز بر روی استفاده کاربران از این سیستم عامل به جای نسخه‌های قبلی پافشاری می‌کند و دیدیم که چگونه کاربران را با فشاری که می‌آورد به سمت این سیستم عامل می‌کشاند. به تازگی برخی کاربران گزارش داده اند که وقتی به سمت کامپیوتر خود رفته اند، مشاهده کردند که سیستم آنها بدون هرگونه خواستن اجازه‌ای در حال نصب ویندوز ۱۰ مایکروسافت است. مایکروسافت پیش از این عنوان کرده بود که برای بروزرسانی‌ها در پس زمینه نیز از کاربران درخواست مجوز خواهد کرد و بدون دریافت چراغ سبز از سوی کاربران کاری را انجام نخواهد داد. مایکروسافت در این باره گفته بود:
با توجه به تنظیمات بروزرسانی‌های ویندوز، این ممکن است که فرآیند بروزرسانی به صورت خودکار بر روی دستگاه شما آغاز به کار کند. اما قبل از آنکه سیستم عامل شما بخواهد تغییری کند به وضوح از شما درخواست مجوز خواهد شد که آیا این روند ادامه یابد و یا خیر.
هرچند که ما نمی‌توانیم بگوییم این کاربران چه تنظیماتی را اعمال کرده بودند، اما بر روی این قضیه مطمئن هستیم که کاربران مذکور تمایل داشتند که قبل از اعلام بروزرسانی‌ها، اعلانیه ای از سوی سیستم عامل دریافت کنند. تیم پشتیبانی مایکروسافت هنوز پاسخی به شکایت این کاربران نداده است اما در عین حال به دنبال جلوگیری از وقوع تکرار چنین اتفاقی بر روی سیستم کاربران دیگر، به واسطه یک مطلبی بر روی Reddit عنوان کرده که ویندوز خود را چگونه باید تنظیم کنید.
منبع: ubergizmo

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا