آموزش و ترفنداخبار

چگونه در ویندوز ۱۰ ویدیو ضبط کنیم؟

اگر یادتان باشد در گذشته و با ویندوزهای ۷، ویستا و حتی ۸، برای ضبط ویدیویی از برنامه ی در حال اجرا روی کامپیوتر می بایست نرم افزار مربوط به این کار را نصب می کردیم. اما ویندوز ۱۰ در خودش یک قابلیت منحصر به فرد برای ضبط ویدیویی صفحه کامپیوتر موسوم به Xbox Game DVR دارد که در ادامه روش کار با آن را توضیح می دهیم.
برای استفاده از این امکان، تنها کافیست تا برنامه (مثل مرورگر اینترنت یا مایکروسافت ورد)، اپلیکیشن و یا بازی مورد نظرتان را که قصد ضبط آن را دارید، باز کنید. پس از این کار، به استارت منوی ویندوز ۱۰ رفته، وارد All Apps شده و Xbox را باز کنید تا بر روی سیستم شما نصب شود. سپس لازم است تا کلید ویندوز و G را به طور همزمان فشار دهید.
در مرحله بعدی، شما مجبور به باز کردن نوار بازی می شوید. سپس باید بر روی گزینه “Yes this is a game,” فشار دهید تا نوار بازی باز شود.
در مرحله سوم، روی دکمه قرمز رنگ نوار بازی که علامت ضبط است، ضربه بزنید. توجه داشته باشید که با این امکان، تمام صفحه شما ضبط نمی شود و شما تنها می توانید ویدیویی از یک پنجره را بدون ثبت حرکات ماوس ضبط کنید.
 

GAME BAR

 
برای متوقف کردن ضبط دوباره باید کلید ویندوز و G را به طور همزمان فشار دهید تا وارد نوار بازی شوید و سپس روی دکمه استاپ ضربه بزنید.
 
در مرحله چهارم، شما می توانید ویدیو کلیپ جدید خود را در اپلیکیشن Xbox واقع در منوی استارت پیدا کنید. در سمت چپ این اپلیکیشن، چندین آیکون دیده می شوند. شما باید روی آیکونی که شبیه به کنترلر ایکس باکس است کلیک کنید تا تمام کلیپ ها و امکانات مربوط به ویرایش آن ها را پیدا کنید.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا