اخبار

پتنت جدید از تمایل اپل به استفاده از فناوری شارژ بی سیم خبر می‌دهد

عملکرد اپل طی سال های گذشته این طور نشان داده است که این شرکت برای استفاده از قابلیت‌ها و فناوری‌های جدید در محصولات خود، نسبتاً کند عمل می‌کند. برای مثال اپل پس از عرضه چند نسل از آیفون‌ها، بالاخره این گوشی‌های هوشمند را به دوربین‌ سلفی مجهز کرد. درباره مجهز شدن آیفون‌ها به اتصال LTE نیز همین اتفاق افتاد. اپل اواخر هفته گذشته از جدیدترین نسل آیفون‌های خود یعنی آیفون ۷ و ۷ پلاس رونمایی کرد و پس از چندین سال قابلیت ضد آب بودن را به این محصولات اضافه کرد.
 
به نظر شما قدم بعدی اپل برای ارتقای گوشی‌های هوشمندش چه خواهد بود؟ تا به امروز اخبار مختلفی درباره تصمیم جدی اپل برای استفاده از فناوری شارژ بی سیم در محصولات آتی این شرکت شنیده بودیم و اکنون مطابق با گزارش جدیدی که توسط وب سایت Patently Apple منتشر شده، این شایعات واقعی‌تر به نظر می‌رسند. مطابق با این گزارش جدید شرکت اپل پتنتی را به ثبت رسانده است که از برنامه‌ریزی‌های این شرکت برای استفاده از شارژ بی سیم خبر می‌دهد، البته جالب اینجاست که این پتنت به صورت خاص به فناوری شارژ بی سیم مرتبط نیست.
 
این پتنت درباره فناوری‌های پرداخت و پولیش کردن سطوح استوانه‌ای و منحنی حرف می‌زند اما آن طور که Patently Apple کشف کرده است، این پتنت به نوعی راهکار اشاره دارد تا بتوان فضایی را برای یک کویل شارژ القایی در سطح مورد نظر ایجاد کرد که در نهایت می‌تواند قابلیت شارژ بی سیم را ارایه کند، البته آن طور که به نظر می‌رسد این فناوری شباهتی به روش‌های شارژ بی سیم انقلابی که درباره آنها شنیده بودیم، ندارد.
 
در حال حاضر برای استفاده از اغلب شارژرهای وایرلس، کاربر باید گوشی خود را روی سطحی به خصوص قرار دهد. اگرچه در این روش نیازی به استفاده از سیم نیست، اما همین موضوع که کاربر باید برای مدت زمانی خاص گوشی خود را روی یک سطح قرار دهد، مفهوم شارژ بی سیم را زیر سوال می‌برد. پیش از این فرض بر این بود که اپل قصد دارد برای شارژ بی سیم آیفون‌های خود از امواج رادیویی و رزونانس مغناطیسی استفاده کند که امکان شارژ بی سیم گوشی‌ها برای کاربران را بسیار راحت خواهد کرد.
 
در هر حال از آنجایی که این خبر تنها مربوط به یک پتنت است، تظمینی در کار نیست که اپل به طور قطع آن را به مرحله تولید خواهد رساند. اما آنچه کاملا واضح است، این موضوع است که اپل هم چنان مصمم به مجهز کردن محصولات آتی خود به فناوری شارژ بی سیم است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا