اخبار

پتنت جدید گوگل: پهپادی برای تحویل دارو به مشتریان !

این روزها بازار ثبت پتنت‌های مختلف داغ است و بسیاری از شرکت‌های مشهور فناوری مانند اپل و گوگل پتنت‌های زیادی را به ثبت رسانده‌اند. یکی از پتنت‌های جذابی که به‌تازگی توسط گوگل ثبت‌شده است پهپادی مخصوص تحویل کمک‌های پزشکی و داروهاست.
استفاده از پهپادها در بخش‌های مختلف زندگی انسان‌ها موضوع جدیدی نیست و پیش‌ازاین نیز شرکت‌های مختلفی همچون آمازون اعلام کرده‌اند که به‌زودی برای اهداف تجاری خود و تحویل سفارش‌ها از این گجت‌های پرنده استفاده خواهند کرد؛ اما به نظر می‌رسد گوگل در پتنت جدید خود نگاه جدی و انسانی‌تری دارد و قرار است از پهپادها جهت رساندن کمک‌های پزشکی همچون وسایل و دارو بهره ببرد.
Screenshot-71-e1459891912568
گوگل احتمالا از این پهپاد برای رساندن امکانات پزشکی به مناطق صعب‌العبور استفاده خواهد کرد. طبق اطلاعات منتشرشده از این پتنت، گوگل علاوه بر هدایت این پهپادها جعبه‌های مخصوص و قابل‌حملی نیز طراحی کرده که افراد می‌توانند به کمک آن‌ها درخواست امدادرسانی و کمک‌های پزشکی خود را به پهپادها ارسال کنند تا پس از بررسی، پهپادها به همراه امکانات و داروهای موردنیاز به موقعیت ارسال شوند و نیروهای امدادی را نیز از موقعیت مطلع کنند.
Screenshot-74-e1459891959479
اطلاعات منتشرشده از این پتنت نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد از این طرح در بخش‌های دیگری به‌ غیراز امدادرسانی نیز بهره ببرد.
Google-medical-aid-drone-patent

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا