موبایلستان

پتنت جدید گوگل: پهپادی برای تحویل دارو به مشتریان !

این روزها بازار ثبت پتنت‌های مختلف داغ است و بسیاری از شرکت‌های مشهور فناوری مانند اپل و گوگل پتنت‌های زیادی را به ثبت رسانده‌اند. یکی از پتنت‌های جذابی که به‌تازگی توسط گوگل ثبت‌شده است پهپادی مخصوص تحویل کمک‌های پزشکی و داروهاست.
استفاده از پهپادها در بخش‌های مختلف زندگی انسان‌ها موضوع جدیدی نیست و پیش‌ازاین نیز شرکت‌های مختلفی همچون آمازون اعلام کرده‌اند که به‌زودی برای اهداف تجاری خود و تحویل سفارش‌ها از این گجت‌های پرنده استفاده خواهند کرد؛ اما به نظر می‌رسد گوگل در پتنت جدید خود نگاه جدی و انسانی‌تری دارد و قرار است از پهپادها جهت رساندن کمک‌های پزشکی همچون وسایل و دارو بهره ببرد.
Screenshot-71-e1459891912568
گوگل احتمالا از این پهپاد برای رساندن امکانات پزشکی به مناطق صعب‌العبور استفاده خواهد کرد. طبق اطلاعات منتشرشده از این پتنت، گوگل علاوه بر هدایت این پهپادها جعبه‌های مخصوص و قابل‌حملی نیز طراحی کرده که افراد می‌توانند به کمک آن‌ها درخواست امدادرسانی و کمک‌های پزشکی خود را به پهپادها ارسال کنند تا پس از بررسی، پهپادها به همراه امکانات و داروهای موردنیاز به موقعیت ارسال شوند و نیروهای امدادی را نیز از موقعیت مطلع کنند.

اطلاعات منتشرشده از این پتنت نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد از این طرح در بخش‌های دیگری به‌ غیراز امدادرسانی نیز بهره ببرد.

خروج از نسخه موبایل