اخبار

پروانه سراسری بیسیم ثابت بدون محدودیت در فناوری به ایرانسل اعطا شد

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل صبح امروز پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بیسیم ثابت بدون محدودیت فناوری را دریافت کرد.

LTE1

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، در این مراسم که صبح امروز در سالن همایش‌های شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همزمان با انعقاد تفاهم نامه ترابردپذیری شماره های تلفن همراه (MNP) بین مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه کشور برگزار شد، محمود واعظی، وزیر ارتباطات، علی اصغر عمیدیان، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و محمود خسروی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در حضور مدیران و معاونان وزارت ارتباطات و شرکت های تابعه و اپراتورهای فعال کشور، پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بیسیم ثابت را بدون محدودیت فناوری با امکان ارایه خدمات مبتنی بر TD-LTE به ایرانسل اعطا کردند.
 
ایرانسل تا پیش از این امکان ارایه خدمات وایمکس در شش استان کشور را داشت و با دریافت پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بیسیم، امکان ارایه خدمات باندپهن مبتنی بر ارتباطات بی سیم ثابت را خواهد داشت.
 
علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل ایرانسل در این مراسم گفت: ایرانسل ۳۶۵ روز پیش مجوز ارایه خدمات تلفن همراه نسل سوم و چهارم را دریافت کرد و در طول یک سال گذشته موفق به راه اندازی شش هزار سایت نسل سه و چهار شده است.
 
به گفته وی، ایرانسل در طول یک سال کذشته به طور متوسط هر روز ۱۶ سایت تلفن همراه نسل های سوم و چهارم راه اندازی کرده است.
 
دزفولی با اشاره به سرعت ۱۰ برابری نسل سوم تلفن همراه نسبت به نسل دوم و نیز سرعت ۱۰ برابری نسل چهارم نسبت به نسل سوم افزود: سال گذشته با ارتقای شبکه و دسترسی مشترکان به نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه، سرعت دسترسی به اینترنت در شبکه ایرانسل ۱۰۰ برابر شده است.
 
وی با اشاره به وجود ۲۳ میلیون مشترک خدمات دیتا و ۲۳ میلیون دستگاه هوشمند در شبکه ایرانسل گفت:‌ درحال حاضر ۱۲٫۵ میلیون نفر مشترک خدمات دیتای نسل سوم و چهارم، نیم میلیون نفر مشترک وایمکس و بقیه آنها مشترک خدمات دیتای نسل دوم ایرانسل هستند.
مدیرعامل ایرانسل گفت:‌ با ارتقای فناوری تلفن همراه در شبکه ایرانسل، میزان مصرف دیتای مشترکان به ۳۰۰ ترابایت افزایش یافته است.
 
وی افزود:‌درحالی که فناوری وایمکس در دنیا رو به انقراض است، ما از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخواست دریافت سراسری پروانه وایمکس را داشتیم تا بدون محدودیت تکنولوژی امکان ارایه خدمات متنوعی فراهم شود.
دزفولی درخصوص امضای تفاهم نامه MNP نیز گفت:‌ ترابردپذیری شماره های تلفن همراه در شبکه اپراتورهای تلفن همراه آرزوی دیرینه تمامی مشترکان بوده است که تحقق یافته و همه بسترهای موردنیاز آن را پیاده سازی کرده ایم.
وی ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریور ماه سال جاری قوانین MNP ابلاغ شود و دهه فجر امسال بهره برداری آزمایشی آن آغاز شود.
 
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم گفت:‌اگر پروانه نسل سه و چهار و بالاتر را صادر کردیم، خود را از انحصار فناوری رها کردیم تا اپراتورها بهترین تکنولوژی را وارد کشور کنند.
وی از اپراتورها خواست تا به سمت فناوری TD-LTE در وایمکس پیش بروند و خدمات وایمکس در کشور درحال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک دارد که ۵۰۰ هزار نفر آنها مشترک ایرانسل هستند و دو اپراتور استانی وایمکس نیز برای دریافت پروانه سراسری در کشور درخواست داده اند.
 
علی اصغر عمیدیان، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این مراسم گفت:‌ ترابردپذیری شماره میان اپراتورهای تلفن همراه موجب رقابت فشرده میان اپراتورها خواهد شد.
وی افزود:‌ پیمانکار خارجی انتخاب شده برای اجرای پروژه MNP تجربه فعالیت در ۱۴ کشور جهان را دارد و امکان فراهم شده نیاز به ایجاد یک مرکز واسط و نصب تجهیزات در اپراتورها و هزینه های سنگینی دارد.
عمیدیان گفت: اپراتورها باید با نظارت مشاور و هماهنگی مجری کار MNP را پیش ببرند تا از ۲۲ بهمن ماه سال ۹۴ کارهای اجرایی اولیه آن آغاز شود و از اول مرداد ماه طی یک برنامه واحد و هماهنگ اقدامات مربوط به آن آغاز شده است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا