اخبار

پروژه ی گوگل مپ بومی در راه است !

با گسترش تکنولوژی و افزایش کاربردهای آن، خدمات مکان محور به یکی از رایج ترین کاربردهای دستگاه های هوشمند تبدیل شده است. خدمات مکان محور در ایران تا کنون نتوانسته انتظاری که از آن می رود را برآورده کند. اما سازمان فناوری اطلاعات خبر داده است که به زودی زیرساخت های پروژه خدمات مکان محور (گوگل مپ بومی) به عنوان یک پروژه جویشگر بومی اجرایی می شود.
یکی از اعضا هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، خسرو سلجوقی، اظهار کرده که این طرح که توسط دو شرکت تولیدکننده محتوای دیجیتالی انجام خواهد شد، امکان تولید خدمات بر مبنای داده های تصویری و نقشه را فراهم می کند. با اتمام این طرح، امکان ارایه خدمات تصویری نقشه بر مبنای محتوای بومی برای کاربران فراهم می شود.
سلجوقی افزود :

یکی از اهداف این طرح تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتالی است. آمار نشان می دهد که در حال حاضر ۸۳% داده ها به سمت داده های ویدیویی تغییر مسیر داده اند و به همان میزان داده های متنی و نوشتاری در حال کاهش هستند. در نتیجه باید زمینه های توسعه ویدیو و تصویر بربستر شبکه فراهم شود که یکی از این پروژه ها تولید اطلاعات مکان محور است.

این عضو هیات عامل سازمان فناوری تاکید کرد که رفتار استفاده از محتوای فضای مجازی باید در کشور تغییر کند. وی همچنین خاطر نشان کرد که برای دستیابی به اهداف تعیین شده برنامه ششم دولت، مردم باید هم تولید کننده و هم مصرف کننده محتوا باشند.
 
سلجوقی در خصوص پروژه گوگل مپ بومی اضافه کرد :

در این پروژه قصد الگوبرداری از گوگل مپ را نداریم. با اجرای این پروژه دیگر نیازی نیست که گوگل بخواهد مشخصات مکان ها و نشانی های کشور ما را در اختیار کاربران قرار دهد. این اطلاعات باید به صورت بومی تولید شود و مصرف کنندگان این محتوا را تولید و مدیریت کنند.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا