اخبار

پرچمدار آینده مایکروسافت به اسکنر عنبیه چشم مجهز خواهد شد

این روزها سنسور های بیومتریک یا زیستی رفته رفته درحال جایگزین شدن بجای پسوردهای بدون امنیت قبلی هستند.این داستان که ابتدا از سنسور های تشخیص اثر انگشت شروع شد حالا به سمت فناوری ایمن تری به نام اسکنر عنبیه چشم رفته است.امروز ایوان بلس یا همان Evleaks مشهور ، تایید کرده که یکی از پرچمداران آینده مایکروسافت که احتمالا Lumia 940XL و Lumia 940 نام خواهند داشت از سنسور بیومتریک چشمی بهره خواهد برد.
ایوان بلس(E. Blass) مشهور به Evleaks لو دهنده نام آشنا و معتبر اینترنت خبر داده که یکی از پرچمداران بعدی مایکروسافت که با نام رمز Cityman شناخته می‌شود از اسکنر عنبیه چشم بهره خواهد برد.
مایکروسافت سیستم Microsoft Hello را نیز بدین منظور در ویندوز ۱۰ طراحی کرده است. توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از این سرویس المان‌های زیستی مانند اثر انگشت و عنبیه چشم را به عنوان یکی از متدهای ورود به برنامه‌هایشان انتخاب کنند.استفاده از این تکنولوژی در پرچمدار بعدی مایکروسافت مدتی است که در شایعات اینترنتی شنیده می‌شود، اما این اولین‌باری است که یک افشاگر معروف آن را تایید می‌کند.
طرفداران لومیاهای نوکیا که حالا به اجبار به سمت مایکروسافت کوچ کرده اند ، مدت زیادی است که منظر پرچم دار جدید این برند هستند.حالا باید منتظر ماند و دید که پرچم داران جدید مایکروسافت تا چه حد پاسخگوی طرفداران آن خواهند بود.گفته می‌شود که Cityman و Talkman مایکروسافت با نام‌های رسمی Lumia 940XL و Lumia 940 به بازار معرفی خواهند شد.

گجت نیوز

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا