اخبار

پشتیبانی بیکسبی سامسونگ از دستورات تکی و چند کلمه ای

از این پس بیکسبی قادراست دستورات کوتاه را نیز پشتیبانی کند. قابلیت‌های جدید اضافه‌شده به بیکسبی در حال حاضر فقط مختص کاربران کره‌ای است و باید دید این امکان در سایر بازارهای جهان چگونه فعال خواهد شد. کمپانی سامسونگ نیز پیش از این وعده داده بود که به زودی بیکسبی به دیگر کشورها نیز برسد.
سامسونگ در این رابطه توضیح داد که بیکسبی مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شده و از این پس نیز می تواند دستورات تک کلمه ای و یا چند کلمه ای را نیز پشتیبانی کند. بیکسبی به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا از دستوراتی که قبلا به‌صورت خلاصه‌تر مورد استفاده قرار گرفته‌اند برای اهدافی مشابه بهره ببرند. ، یکی از کارمندان سامسونگ توضیح داد که قابلیت‌های جدید به‌صورت پیوسته با امکانات پرداخت صوتی کار خواهد کرد و به‌عنوان مثال اگر کاربر قبلا حساب بانکی خود را با دستورات کامل صوتی بررسی کرده باشند، از آن پس می‌توانند با بیان جمله‌ی کوتاه Account Balance مبلغ موجود در حساب بانکی خود را مشاهده کنند و دیگر نیازی به استفاده از دستور صوتی کامل نیست. سامسونگ این موضوع را تأیید کرده است که تمامی استانداردهای امنیتی برای این روش نیز در بیکسبی اعمال می‌شوند.
این قابلیت به این معناست که بیکسبی می تواند از این پس حذف ها، به قرینه های لفظی را نیز تشخیص دهد! جالب است نه؟
البته چیزی که کاملا مشخص است این است که این دستیار صوتی به زودی در سراسر جهان به دلیل مشکلات عدیده آن قادر به عرضه و توسعه نیست اما سایر ویژگی‌های صوتی بیکسبی در آینده برای کاربرانی که در ایالات متحده و یک سری از نواحی دیگر جهان زندگی می‌کنند فعال خواهد شد. دستیار دیجیتال سامسونگ یکی از قابلیت‌هایی است که سامسونگ برای فروش دو گوشی هوشمند پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس روی آن مانور زیادی انجام داده؛ اما این دستیار هوشمند هنوز موفق نشده است در کشورهای غربی توجهات زیادی را به خود جلب کند و شاید دلیل اصلی به وجود آمدن این شرایط عدم پشتیبانی از دستورات صوتی باشد؛ به همین دلیل تا زمانی که امکانات صوتی بیکسبی به‌طور کامل فعال نشود و در دسترس کاربران مختلف قرار نگیرد، این دستیار صوتی نمی‌تواند به‌طور جدی با رقبایی چون آمازون آلکسا و یا گوگل اسیستنت رقابت کند. اگرچه سامسونگ پیش از این قول داده بود که نسخه‌ی آمریکایی بیکسبی را تا اواخر فصل بهار سال جاری عرضه کند؛ اما با توجه به گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده است، ظاهرا این دستیار دیجیتال هنوز با زبان انگلیسی مشکل دارد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا