اخبار

پلی‌استیشن ۵ در راه است ؛ مشخصات سخت افزاری ps5 فاش شد

به تازگی و با عرضه کنسول ایکس باکس وان ایکس، شایعاتی پیرامون کنسول پلی‌استیشن ۵ به گوش می رسد. پلی‌استیشن ۵ به زودی توسط سونی رونمایی خواهد شد.
در پلی‌استیشن ۵ همچنان با استفاده از بکوارد کامپتیبیلیتی امکان پشتیبانی از بازی های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو فراهم آمده است.
مطالبی در مورد PS5 در انجمن رسترا به نمایش گذاشته شده که اطلاعات سخت افزاری این کنسول را نشان می دهد. درحالی که در این مطلب خلاصه‌شده، درباره مواردی مثل قدرت GPU براساس ترافلاپس، فرکانس پردازنده و در کل جزئیات دقیق این کنسول چیزی مطرح نشده است.
به نظر می رسد که در این کنسول بازی پردازنده Zen از سری پردازنده های ای ام دی به کار گرفته شود، البته موتور پردازش گرافیکی موجود در آن نیز Navi خواهد بود همانطور که در معماری کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو از فناوری گرافیکی Vega استفاده شد و یک سال بعد از عرضه کنسول، کارت‌های گرافیک Vega برای پی‌سی در دسترس قرار گرفتند، در مورد قدرت گرافیکی کنسول بعدی شرکت سونی و استفاده از معماری Navi هم چنین فرضیاتی مطرح شده است.
پردازنده های Zen نسبت به پردازنده های جگوار به کار رفته در دو سری PS4 و pS4 pro بسیار قدرتمند تر و هوشمند تر هستند. همچنین شایعاتی مبنی بر استفاده از ویژگی‌های واقعیت مجازی در پلی‌استیشن ۵ جدید مطرح شده است؛ به صورتی که این ویژگی ها موجب گسترش واقعیت مجازی و شبیه سازی های این چنینی می شود.
سایت SemiAccurate در ادامه مطلبش اشاره کرد که کیت‌های پلی‌استیشن ۵ برای عرضه به شرکت‌های بازی‌سازی آماده شده‌اند و از نظر این سایت، عرضه کنسول بعدی شرکت سونی در سال ۲۰۱۸ دور از انتظار نخواهد بود؛ مطلبی که به درست بودنش نمی‌توان اطمینان داشت.
در سال ۲۰۱۹ با وارد شدن رم های GDDR6 و تکنولوژی پردازنده ۷ نانومتری تی اس ام سی به نظر احتمال رونمایی از پلی‌استیشن ۵ نیز بیشتر شود. فناوری پردازش ۷ نانومتری‌ به سونی در ساخت قطعات کوچک‌تر در کنسول نسل بعدی‌اش کمک خواهد کرد که کوچک‌ بودن پردازنده این کنسول می‌تواند به بیشتر شدن فرکانس پردازنده، کمک شایانی بکند. با وجود اطلاعاتی که در سایت Resetera پیرامون کیت‌های توسعه کنسول PS5 منتشر شده، احتمالا قطعات استفاده‌شده در کیت‌هایی که برای بازی‌سازها قرار است ارسال شود، دقیقا سخت‌افزار موجود در کنسول اصلی و نهایی نخواهد بود.
۶ سال پس از عرضه پی اس ۴، یعنی در آبان ماه سال ۹۸ به احتمال قوی PS5 عرضه شود.
 


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا