اخبار

پوکمون گو نینتندو رکوردهای دانلود اپ استور اپل را جابه جا کرد!

روز به روز بر تعداد طرفداران پوکمون گو نینتندو در سراسر جهان افزوده می‌شود و اینک از اپل خبر می‌رسد که عنوان جدید موبایلی نینتندو موفق شده است تا رکورد تعداد دانلودها در هفته نخست را در طول تاریخ احداث آیتونز اپ استور بشکند. تحلیلگران معتقدند که در مجموع بازی و فروش درون اپلیکیشنی پوکمون گو می‌تواند سود ۳ میلیارد دلاری را طی دو سال برای اپل به ارمغان آورد.
حتی اگر شما تا به حال این بازی را تجربه نکرده باشید، به‌قدری ما اخبار پیرامون پوکمون گو نینتندو را پوشش داده‌ایم که سخت است اینک شما یکی از محبوب‌ترین بازی‌های حال حاضر صنعت موبایل را نشناسید. کمپانی اپل به‌تازگی تأیید کرده تا آنجایی که به اپلیکیشن‌های آی او اس مربوط است، این بازی موفق به شکستن رکوردهای آیتونز اپ استور از نظر «تعداد دانلودها در هفته نخست» در طول تاریخ احداث این فروشگاه شده است.
 
درآمد ۳ میلیاردی از پوکمون گو نینتندو
البته متأسفانه کوپرتینویی‌ها آمار و ارقام مربوط به اپلیکیشن رکورددار قبلی این بخش را اعلام نکرده‌اند اما ما می‌دانیم که آن نیز بسیار قدرتمند ظاهر شده است. تحلیلگران Needham چندی پیش اعلام کرده بودند که بازی پوکمون Go می‌تواند چیزی حدود ۱ میلیارد دلار در سال برای اپل کسب درآمد کرده و حتی تخمین زده شده که این بازی همراه با خرید‌های درون اپلیکیشنی خود می‌تواند ظرف مدت ۱۲ الی ۲۴ ماه درآمد ۳ میلیاردی را برای اپل سازنده این پلتفرم موبایلی به ارمغان آورد.
بدیهی است که اپل نمی‌تواند بیش از خود سازندگان این بازی به سود برسد بنابراین به نظر می‌رسد که آمار و ارقام سودهای نینتندو خیلی بیشتر از این مقدار خواهد بود اما بدون شک چنین دستاوردی می‌تواند برای اپل یک سودآوری بسیار عالی به‌حساب آید.
این بازی با محبوبیت بسیار بالایی که به دست آورد موفق شد تا ارزش سهام شرکت نینتندو را به چیزی حدود دو برابر برساند تا ارزش این سهام حتی از ارزش سهام غول ژاپنی دنیای فناوری، کمپانی سونی نیز بیشتر شود. در این بین سؤال بزرگی شکل می‌گیرد که هنوز بی‌پاسخ مانده است! آیا پوکمون آغاز طوفانی خودش را تا انتهای مسیر ادامه خواهد داد و می‌تواند برای مدت زمان طولانی این جذابیت را حفظ کند؟
بازی‌هایی نظیر «پرندگان خشمگین» هرچند که تا به این شدت طوفانی کار را آغاز نکردند اما ما شاهد آن بودیم که برای مدت زمان طولانی این بازی جزو بهترین‌های صنعت بازی‌های موبایلی بوده است. حال باید به بازی پوکمون Go فرصت دهیم؛ چرا که زمان بهترین قاضی خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا