اخبار

حذف پیام رسان های ایرانی از اپ استور اپل

روند حذف پیام رسان های ایرانی از اپ استور اپل هنوز ادامه دارد. این بار دامنه این حذفیات به پیام رسان سروش و بله رسید.

اپل بنا به تحریم امریکا علیه ایران از سال گذشته شروع به حذف اپلیکیشن های ایرانی در اپ استور کرد. اما به نظر می‌رسد حذف پیام رسان های ایرانی از اپ استور هنوز ادامه دارد و این بار نوبت به پیام رسان‌ها رسیده است.
اپل در پیامی که به توسعه دهندگان ایرانی ارسال کرده بود، خاطرنشان کرد که طبق مصوبات کشور امریکا این شرکت دیگر نمیتواند میزبان اپلیکیشن های ایرانی باشد. همچنین این شرکت اعلام کرد که قادر نیست با برنامه‌نویسان ایرانی داد و ستد داشته باشد. وزیر ارتباطات کشورمان در این رابطه اعلام کرد که حدود ۱۱ درصد از کاربران گوشی های همراه از اپل استفاده می کنند با این که اپل هیچ نمایندگی رسمی در ایران ندارد اما به نظر می رسد که سوء تفاهمی رخ داده است.
از طرفی که فیلترینگ تلگرام هر روز داغتر می شود، حذف پیام رسان های سروش و بله نیز از اپ استور نیز دردسر ساز شده. در حال حاضر، دسترسی و دانلود اپلیکیشن‌های پیام رسان داخلی مانند سروش، بیسفون پلاس و بله در فروشگاه اپل امکان‌پذیر نیست، در هر صورت فعلا پیام رسان های آی گپ، گپ و ویسپی هنوز هم در اپ استور موجود هستند و حذف نشده اند.
البته با توجه به تصمیم‌های این‌چنینی شرکت‌های خارجی، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ایرانی برای مقابله و جلوگیری از مشکلات احتمالی، امکان دانلود آن‌ها را در سایت خود فراهم می‌کنند، اما داستان حذف اپ‌های ایرانی از فروشگاه‌های آنلاین می‌تواند مشکلات زیادی را به خصوص برای به‌روزرسانی اپلیکیشن برای کاربران ایرانی گوشی های آیفون ایجاد کند.
 


بیشتر بخوانید:

پیام رسان سروش شماره تماس کاربران را فاش می کند

آیا فیلترشکن‌ها موفق می‌شوند تا از سد فیلترینگ تلگرام بگذرند؟

وزیر ارتباطات فیلترینگ تلگرام را رد کرد

نحوه پشتیبان گیری کامل از تلگرام

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا