اخبار

پیکسل ۴ باری دیگر در رندرها رویت شد

پیکسل ۴، پرچمدار جدید شرکت گوگل است که به نظر می رسد کم کم آماده معرفی شدن شده است. این دستگاه که همچون نسل های قبلی در دو نسخه پیکسل ۴ و پیکسل ۴ Xl توسعه یافته، تا به امروز چندین بار به صورت رسمی در شبکه های اجتماعی مشاهده شده است. اما رندرهایی که تا به امروز در اختیار رسانه ها قرار گرفته بود کیفیت مناسبی نداشتند و چندان نمی شد که از جزئیات این دستگاه سخنی به میان آورد. اما روز گذشته گوگل، از رندرهای جدید و با کیفیتی رونمایی کرد که برخی از اطلاعات و شایعات موجود را تایید کرد. به این ترتیب پیکسل های جدید، همچون آیفون های ۲۰۱۹ از یک المان قاب مربعی برای دوربین های دستگاه استفاده خواهند کرد.

گوگل پیکسل ۴ دارای یک سیستم دوربین سه گانه می باشد که از سنسور استاندارد، سنسور تله فوتو و سنسور ToF تشکیل شده است. رندرهای جدید این موضوع را تایید می کند که گوگل تصمیم گرفته است که از حاشیه های استاندارد برای صفحه نمایش دستگاه استفاده کند. به این ترتیب در نسل چهارم پیکسل ها هیچگونه برشی برای نمایشگر در نظر گرفته نشده و در بالای این پنل، دوربین سلفی دوگانه، اسپیکر مکالمه و دیگر سنسورهای موردنیاز قرار خواهند گرفت. همچنین باتوجه به وجود تنها یک لوگوی گوگل در پنل پشتی به نظر می رسد که این دستگاه ها نیز از سنسورهای تشخیص اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده کنند.

از نکته های جالب توجه درباره پنل جلویی دستگاه، عدم یکسان بودن حاشیه های کناری این گوشی هوشمند می باشد. پیکسل های ۴ از بخش بالایی دستگاه فاصله بیشتری نسبت به پایین از بدنه دارند، البته این موضوع باتوجه به ویژگی های اندروید Q بسیار کاربردی و به سود کاربران خواهد بود. چرا که در نسل جدید سیستم عامل اندروید نوار ناوبری با تغییراتی روبرو شده و با توجه به این موضوع ژست های حرکتی در پیکسل ۴ نسبت به نسل گذشته خود آسان تر خواهد بود. تا به این لحظه تمامی رندرهای منتشر شده از این گوشی هوشمند در رنگ سفید بوده است، اما شنیده ها حکایت از آن دارد که گوگل این دستگاه ها را در رنگ های سفید، مشکلی و نعنایی به دست کاربران خواهد رساند.

گفتنی است که قدرت پردازشی خانواده پیکسل ۴ را پردازنده های اسنپ دراگون ۸۵۵ کوالکام تامین خواهند کرد. البته که این موضوع با توجه به مشخصات فنی استفاده شده در گوشی های تولیدشده توسط شرکت های رقیب امری قطعی به نظر می رسد. اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که گوگل برای رقابت کردن با سایر پرچمداران پیکسل ۴ را به چه مشخصات فنی دیگر مجهز خواهد کرد. البته تا به این لحظه هنوز اطلاعاتی درباره ارائه نسخه ۵G که این روزها از بحث های داغ باز می باشد نیز وجود ندارد.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا