ریپورتاژ آگهی

چگونه ۴۸ ساعت مفرح در آنتالیا داشته باشیم

اگر تور ترکیه را برای گذراندن تعطیلات انتخاب کرده باشید لازم است که به صورت مناسب برنامه ریزی کنید تا بتوانید از همه مقصدهای گردشگری که قصد بازدید از آنها را دارید دیدن کنید. شهر آنتالیا دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است که در سفر خود می­توانید از آنها بازدید کنید.
برای کسانی که زمان محدودی برای گشت و گذار در این شهر زیبا دارند ما در این مطلب یک برنامه گردش ۴۸ ساعته را آماده کرده ­ایم تا بتوانند با فراغ بال از این بخش از سفر خود نهایت لذت را ببرند. با ما همراه شوید.
 

روز نخست

صبح
یکی از مهم­ترین منظره­ های تاریخی آنتالیا دروازه هادریان است که قدمت آن به سال ۱۳۰ پیش از میلاد باز می­گردد و به مناسبت بازدید امپراتور روم از این شهر ساخته شده است.
برای شروع گشت و گذار در شهر آنتالیا از این دروازه تاریخی عبور کنید و برای گشت و گذار به شهر قدیمی آنتالیا بروید که امروزه با نام کالیچی شناخته می­شود. در این بخش تور آنتالیا خود در خیابان­ های سنگ فرش شده این بخش از شهر به گشت و گذار بپردازید، از خانه ­های قدیمی که با سنگ و چوب ساخته شده است دیدن کنید، از مسجد مناره شکسته که پیش از این در قرن دوم پیش از میلاد به عنوان یک معبد ساخته شده بود دیدن کنید و در نهایت با گردش در بازار قدیمی شهر برای خود سوغات و یادگاری بخرید.
یکی از بهترین تفریحات شما در اینجا می­تواند عکاسی از جاذبه­ های گردشگری و منظره شگفت انگیز این محل تاریخی باشد.
 
چگونه 48 ساعت مفرح در آنتالیا داشته باشیم
 
بعد از ظهر
اگر طرفدار غذای سنتی باشید باید حتما بورک را در آنتالیا بخورید. این غذای سنتی با استفاده از یک خمیر پخته می­شود که در آن لایه ­های مختلفی از مخلفات و سبزیجات معطر قرار داده می­شود. بورک به سبب عطر و طعم بی نظیر خود در میان مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب است.
برای صرف این غذای خوشمزه می­توانید به رستوران بورکچی توفیق بروید که به خاطر سرو بهترین بورک شهر آنتالیا مشهور است. این رستوران در سال ۱۹۳۰ میلادی افتتاح شده است. بورکی که در اینجا به مهمانان عرضه می­شود یک خمیر بسیار نازک است که درون آن لایه­ هایی از سیب زمینی، گوشت چرخ شده، ادویه­ های معطر محلی و سبزیجات تازه قرار داده شده است.
بعضی از مشتریان محلی این رستوران دوست دارند که بر روی بورک­هایی که می خورند شکر هم بریزند. شما هم حتما این کار را امتحان کنید. بعد از صرف نهار، زمان آن رسیده است که به مرکز شهر آنتالیا بروید و از موزه بسیار زیبای آنتالیا که یکی از موزه­ های بسیار مهم کشور ترکیه است دیدن کنید. در موزه آنتالیا ۱۳ سالن برای نمایش اشیای تاریخی وجود دارد که در آنها اشیای تاریخی متعلق به دوران امپراتوری روم، کاشی­های مربوط به دوره بیزانس و آثار هنری دوران امپراتوری عثمانی به نمایش گذاشته شده است.
 
چگونه 48 ساعت مفرح در آنتالیا داشته باشیم
 
غروب
تور ارزان آنتالیا بدون چشیدن طعم بی نظیر غذاهای دریایی این شهر کامل نمی­شود. پس سعی کنید در این بخش از مسافرت خود به سبک مردم ترکیه­ ذائقه غذایی خود را تغییر دهید. یکی از بهترین رستوران­های دریایی این شهر رستوران بالیک ایوی آنتالیا است. در این رستوران شما می­توانید از میان ماهی ­هایی که به صورت روزانه از دریا صید شده است و با استادی تمام پخته شده است شام خود را انتخاب کنید و همزمان با صرف شام از تماشای منظره شگفت انگیز دریای مدیترانه نهایت لذت را ببرید.
 

روز دوم

صبح
بعد از یک روز گشت و گذار در داخل شهر آنتالیا زمان آن رسیده است تا برای لذت بردن از یکی از زیباترین سواحل کشور ترکیه به چیرالی بروید. این جاذبه گردشگری در فاصله یک ساعت و نیمی از مرکز شهر آنتالیا قرار دارد. برای رفتن به این مقصد گردشگری سوار اتوبوس ­هایی بشوید که به سمت کوملچا، فینیکه یا دمره می­روند.
از راننده بخواهید که شما را در تقاطع چیرالی پیاده کند. پس از آن که به تقاطع چیرالی رسیدید می­توانید سوار یکی از خودروهایی شوید که شما را به این ساحل بسیار زیبا و شگفت انگیز می برند.
شما اگر دوست داشته باشید می­توانید برای یک شب در این ساحل زیبا بمانید و شب را در یکی از متل­ های محلی که به سبب مهمان نوازی از گردشگران مشهور هستند اقامت داشته باشید. در چیرالی علاوه بر لذت بردن از ساحل زیبا و هیجان انگیز اینجا می­توانید در جنگل­ های اطراف به گشت و گذار بپردازید و از منظره شگفت انگیزی که طبیعت به شما هدیه داده است نهایت لذت را ببرید.
 
چگونه 48 ساعت مفرح در آنتالیا داشته باشیم
 
بعد از ظهر
بعد از آنکه مدتی را بر روی شن­ های سفید ساحل به استراحت پرداختید و در آب های شفاف چیرالی شنا کردید زمان آن رسیده است که در اطراف این ساحل زیبا به گشت و گذار بپردازید و به دیدن خرابه های به جا مانده از شهر باستانی المپیوس بروید.
شهر المپیوس به امپراتوری لایکان تعلق دارد و در دوره هلنی بنا نهاده شده است. بعد از آنکه با دنبال کردن مسیر رودخانه را دنبال کردید و از منظره شگفت انگیز بوته­ های متنوع گل­های وحشی و معطر اینجا نهایت لذت را بردید به آرامی نشانه ­های این شهر باستانی خود را به شما نشان خواهند داد و فرصت آن را خواهید یافت تا از یکی از شگفت انگیزترین جاذبه ­های گردشگری کشور ترکیه دیدن کنید.
این مقصد گردشگری همچنین باقی مانده یکی از معابد رومی را در خود جای داده است که حتما باید به تماشای آن بروید.
 
چگونه 48 ساعت مفرح در آنتالیا داشته باشیم
 
پس از بازدید از خرابه­ های باستانی شهر المپیوس زمان آن رسیده است که در ساحل یک غذای بسیار خوشمزه را میل کنید و خستگی گشت و گذار در این جاذبه گردشگری را از تن به درکنید.
رستوران کاراکوش یکی از بهترین جاهایی است که در ساحل چیرالی می­توانید یک غذای خوشمزه سنتی را میل کنید. در اینجا شما می­توانید پاستا بخورید، از گوشت­ های گریل شده اینجا نهایت لذت را ببرید یا اینکه برای تنوع از ماهی ­های تازه­ای که به شیوه خانگی طبخ شده است برای غذا استفاده کنید.
برای غذا دوغ محلی چیرالی را فراموش نکنید. پس از خوردن نهار زمان آن رسیده است که به دیدن یکی دیگر از جاذبه ­های گردشگری چیرالی بروید که از شهرت بسیار زیادی برخوردار است. این جاذبه گردشگری شعله ­های چیمره نام دارد. برای دیدن اینجا لازم است که کمی پیاده روی و البته صخره نوردی کنید تا بتوانید از این شعله­ های باستانی که بیش از دو هزار سال است که روشن می­باشد دیدن کنید.
منبع این آتش گازهایی که از درون صخره­ های چیرالی راه خود را به بیرون باز کرده ­اند و به صورت مداوم در حال سوختن می­باشند. منظره این جاذبه گردشگری به خصوص در هنگام شب و زمانی که نور حاصل از سوختن این آتش محیط اطراف را روشن می­سازد بسیار دیدنی است. پس از بازدید از این جاذبه گردشگری زمان آن فرا می­رسد تا به شهر آنتالیا باز گردید و برای ادامه تور مسافرتی خود در کشور ترکیه آماده شوید.
 

چگونه 48 ساعت مفرح در آنتالیا داشته باشیم

 


بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا