آموزش و ترفنداخبار

چگونگی ترجمه صفحات وب در مرورگر سافاری [iOS]

اگر استفاده از مرورگر سافاری را در iOS ترجیح می دهید و به ترجمه متن در یک صفحه وب تمایل دارید نیازمند استفاده از یک اپلیکیشن برای بهره‌مندی از افزونه های iOS و امکان ترجمه متن هستید. اپلیکیشنی که در پی آن هستید مایکروسافت ترنسلیتور (Microsoft Translator) است.

 
ویژگی های بسیاری در نسخه های دسکتاپ مروگرهای اینترنتی محبوب وجود دارند که اغلب در نسخه های موبایل آنها یافت نمی شوند. همچنین، برخی ویژگی ها که بسیار پایه ای به نظر می رسند و باید همه مرورگرها در اختیار داشته باشند نیز وجود ندارند. به عنوان مثال می توان به توانایی ترجمه متن در حال حرکت اشاره کرد.
مرورگر کروم در نسخه دسکتاپ و برای iOS امکان انجام این کار را فراهم کرده اما مرورگر سافاری در iOS فاقد آن است. اگر استفاده از مرورگر سافاری را در iOS ترجیح می دهید و به ترجمه متن در یک صفحه وب تمایل دارید نیازمند استفاده از یک اپلیکیشن برای بهره‌مندی از افزونه های iOS و امکان ترجمه متن هستید. اپلیکیشنی که در پی آن هستید مایکروسافت ترنسلیتور (Microsoft Translator) است.
ابتدا این اپلیکیشن را روی دستگاه قابل حمل iOS خود نصب کرده و زبانه ای جدید در مرورگر سافاری باز کنید. روی دکمه به اشتراک گذاری (Share Button) ضربه بزنید و در ردیف آخر اقدام ها روی دکمه بیشتر (More Button) ضربه بزنید. در بخش Activities گزینه Microsoft Translator را فعال کنید.
 
1
 
به صفحه وبی که قصد ترجمه آن را دارید مراجعه کرده و بار دیگر روی دکمه به اشتراک گذاری کلیک کنید. مایکروسافت ترنسلیتور باید به عنوان یکی از گزینه ها ظاهر شده باشد. روی آن ضربه زده تا متن داخل صفحه ترجمه شود. کاربر قادر به مشاهده پیشرفت ترجمه در کادری زرد رنگ در بالای صفحه خواهد بود و پس از اتمام ترجمه صفحه در این کادر به وی گفته می شود چه زبانی ترجمه شده است. سپس می توان این کادر را با استفاده از دکمه بستن که با علامت ضربدر مشخص شده ناپدید کرد.
 
2
 
برای استفاده از این قابلیت باید جدیدترین نسخه اپلیکیشن مایکروسافت ترنسلیتور را استفاده کنید و دستگاه شما به iOS 8 یا جدیدتر مجهز باشد.
 
منبع : موبنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا