اخبار

چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ رسماً به دست کوالکوم رونمایی شد

چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ به حقیقت پیوست. بعد از ماه ها انتشار شایعات و گمانه زنی های مختلف در مورد جانشین چیپست قدرتمند و موفق اسنپدراگون ۸۲۰، امروز کوالکوم رسماً این محصول را معرفی کرد.
چیپست جدید اسنپدراگون ۸۲۱ جایگزین برترین چیپست موجود در بازار یا همان اسنپدراگون ۸۲۰ خواهد شد. اسنپدراگون ۸۲۱ جدید یک راه حل موقتی پیش از عرضه نسل بعدی چیپست ها در آینده است.
اما چه بهبودهایی در اسنپدراگون ۸۲۱ ایجاد شده است؟ این چیپست هنوز چهار هسته ایست اما ۱۰ درصد سریع تر از مدل های قبلی عمل می کند. چرا که کوالکوم روی افزایش سرعت کلاک تمرکز کرده است. درست مثل چیپست ۸۲۰، مدل جدید ۸۲۱ نیز از دو هسته مرکزی قدرتمند Kryo که در صورت نیاز با سرعت کلاک بالاتری فعالیت می کنند تشکیل شده است و دو هسته اضافی باتری ذخیره کن که در سرعت های کندتر به کار گرفته می شوند نیز این چیپست را همراهی می کنند. سرعت کلاک این پردازنده تا ۲٫۴ گیگاهرتز افزایش می باید در حالی که سرعت کلاک زنجیره باتری ذخیره کن بین ۱٫۶ تا ۲ گیگاهرتز متغییر است.
نکته کوچک دیگری که البته جزو بهبودهای قابل توجه در اسنپدراگون ۸۲۱ به حساب می آید، چیپست گرافیکی ست. اکنون سرعت کلاک در فرکانس بالاتری قرار دارد و از ۶۲۴ مگاهرتز تا ۶۵۰ مگاهرتز متغیر است.
نسخه آمریکایی سامسونگ گلکسی نوت ۷ یکی از اصلی ترین پلتفرم های راه اندازی شده برای اسنپدراگون ۸۲۱ بوده است، اما این احتمال وجود دارد که دو گوشی جدید نکسوسی ساخت اچ تی سی نیز به این پردازنده مجهز شوند. یک شایعه جالب دیگر مدعی شده که هدست های واقعیت مجازی آینده نیز به چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ مجهز خواهند شد.
در نهایت تاریخ عرضه اسنپدراگون ۸۲۱ نیمه دوم سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته شده است و آن وقت است که اکثر گجت ها به همراه این چیپست به بازار خواهند آمد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا