اخبار

چیپست A11 اپل ۶ هسته ای است

همانطور که در گزارشات آمده است چیپست A11 اپل ۶ هسته ایست  که دو هسته‌ی Mistral آن، قدرت‌مند هستند و چهار هسته Monsoon نیز برای چیپ‌ست A11 در نظر گرفته شده است که پردازش محتوای سبک‌ را برعهده دارند و مصرف انرژی کم‏تری نسبت به هسته‏‌های پردازشی Mistral خواهند داشت.
برای مثال، پردازش وظایف سبک مانند اجرای برنامه پخش‌کننده موسیقی یا چک کردن ایمیل، به هسته‌های پردازشی ضعیف‌‏تر Monsoon واگذار می‌شود و پردازش محتوای سنگین بر دوش دو هسته‌ی پردازشی قدرت‏‌مند Mistral خواهد بود.
اگر نگاهی به A10 fusion به کار رفته در آیفون ۷ بیندازیم  ، متوجه می شویم که نیمی از هسته های آن قدرتمند و نیمی دیگر ساختاری داشتند که بهینه سازی گوشی را در دست می گرفت. نسخه قدرت‌مند چیپ‌ست A10 که با نام A10X معرفی شده است و تبلت‌های آیپد پرو ۲۰۱۷ اپل از آن استفاده می‌کنند، با سه هسته قدرت‌مند Hurricane و سه هسته کم‏‌مصرف‌تر Zephyr همراه شده است.
با وجود اینکه گمان می‌رود تمامی مدل‌های آیفون ۲۰۱۷ اپل به یک تراشه مشابه مجهز شده باشد، این احتمال نیز وجود دارد که شرکت اپل، تنها چیپ‌ست A11 را برای آیفون X در نظر بگیرد و دو آیفون دیگر یعنی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس با تراشه ضعیف‌تری عرضه شود. به هر حال در شایعه جدید، هنوز مشخص نشده است که کدام‌یک از آیفون‌های جدید اپل با تراشه A11 با ۶ هسته پردازشی راهی بازار خواهد شد.
فردا روز رونمایی از اپل آیفون ۸ ، آیفون ۸ پلاس و آیفون X است و انتظار می‌رود که حداقل دو مدل یعنی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس تا پایان ماه سپتامبر عرضه شود. آیفون X نیز ممکن است با تأخیر یک ماهه، اواخر اکتبر یا اوایل ماه نوامبر در بازار عرضه شود. گمان می‌رود تغییرات صورت‌گرفته در آیفون X باعث تأخیر در عرضه این مدل باشد؛ از جمله تغییراتی که اپل در آیفون X اعمال کرده است، می‌توان به حذف حاشیه‌‏های نمایشگر، ارائه‌ی سیستم تشخیص چهره‌ سه‌بعدی، حذف دکمه هوم و استفاده از دوربین دوگانه عمودی با پشتیبانی از واقعیت افزوده اشاره کرد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا