اخبار

چیپ ست A10 شرکت Apple با ۶ هسته

iphone-7-release-date-a9_0

امسال iphone 6s و iphone 6s plus با استفاده از چیپ ست های جدید سری A9 معرفی شدند، که بازده هی آن در مقاسیه سری های قبلی بهبود یافته است.چیپ ست های سری A9 به نظر نمی رسید که بصورت رسمی ارائه شوند و قبلا شایعاتی در رابطه با جایگزین های ان شنیده می شد. با توجه به یک منبع اطلاعاتی در چین چیپ ست های A10 شرکت  Apple برای دستگاهای سال ۲۰۱۶ کاملا خاص و ویژه خواهند بود.
بخاطر اینکه شرکت سازنده برای اولین بار از زمان طراحی چیپ ست های موبایل بصورت جدی بر روی فرایند های چندنخی تمرکز کرده است. این طراحی نوظهور شاید بخاطر نتایج بدست امده در A10 بدلیل داشتن پردازنده ۶ هسته ای می باشد.
تا این مرحله ، شرکت اپل موفق شده حداکثر تا ۳ هسته بهره برداری کند.این به خاطر این است که در شرایط اجرای چند هسته ای ضعیف تر از اندروید عمل می کند.A10 در هر دو اندازه ی ۱۴ و ۱۰ نانومتری تولید خواهد شد. شریک تولید کننده می توانست سامسونگ باشد ولی همکاری TSMC و اینتل نیز منتفی نشده است.
منبع اطلاعاتی ظاهرا همان شخصی است که حضور چیپ ست های A9 بصورت رسمی در تولیدات Apple اطلاع داده بود، پس همه این اتفاقات امکان دارد عملی شود.همانطور که اشاره شد ما در اوایل توسعه A10 قرار داریم و حتی اگر تمامی اطلاعات درست باشد خیلی چیزها ممکن است در اینده تغییر کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا