اخبار

ژاپن دیسپلی و احتمال پشتیبانی از لمس با انگشتان خیس در ایفون بعدی

جپن دیسپلی جزئیاتی را از نسل دوم ماژول‌های ال‌سی‌دی موسوم به Pixel Eye خود منتشر کرده که نشان از پیشرفت‌های صورت گرفته در صنعت ساخت پنل‌های نمایشی مورد استفاده در گجت‌های هوشمند دارد.

جپن دیسپلی جزئیات جدیدی را مربوط به ماژول پنل نمایشگر ال‌سی‌دی Pixel Eye خود منتشر کرده است. این کمپانی ژاپنی که وظیفه‌ی تامین پنل‌های مورد نیاز آیفون را بر عهده دارد، نسل دوم این نمایشگر را همراه با بهبود‌ها و قابلیت‌های کاربردی ارائه کرده است.
جپن دیسپلی موفق شده تا با استفاده از ساختار جدید سنسور و مواد جدید ضخامت حاشیه‌های نمایشگر خود را بسیار کاهش دهد، بطوریکه ضخامت حاشیه‌ی این پنل نمایشی از ۰.۸ میلی‌متر به ۰.۵ میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. همچنین باید به سایر بهبود‌های صورت گرفته نیز اشاره کرد.
شاید یکی از بهترین قابلیت‌هایی این نمایشگر، امکان لمس نمایشگر و تعامل با آن با استفاده از انگشتان خیس است. بسیاری از نمایشگر‌هایی که در گوشی‌های هوشمند امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، امکان تعامل با گوشی را در زیر آب در اختیار کاربر قرار نمی‌دهند. با توجه به اینکه آب خود قابلیت رسانا بودن را دارد، در این صورت با لمس نمایشگر با انگشتان خیس، سنسور‌های تعبیه شده در نمایشگر، دچار اشتباه شده و از این‌رو قادر به شناسایی لمس‌های صورت گرفته نیستند.
برای مثال می‌توان به آیفون‌، آیپد‌ و اپل واچ اشاره کرد که در صورت خیس بودن انگشتان، نمی‌توان تجربه‌ی خوبی را از بکارگیری این گجت‌ها داشت. داشتن چنین قابلیتی را باید یکی از شروط اصلی عرضه‌ی یک گجت ضد آب به بازار خواند. قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب زمانی کاربردی است که بتوان برای مثال از گجت هوشمند در زیر آب استفاده کرد، اما در صورتی که امکان تعامل از طریق لمس وجود نداشته باشد، بکارگیری گوشی در زیر آب عملا غیرممکن است، پس با حل این مشکل می‌توان یک گجت ضد آب واقعی روانه‌ی بازار کرد. شماری از شنیده‌ها در مورد آیفون ۷ حکایت از این دارد که اپل این گوشی‌هوشمند را با قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب روانه‌ی بازار خواهد کرد.
اخبار منتشر شده در ابتدای هفته‌ی گذشته نشان از این دارد که شاید نسل دوم نمایشگر‌های Pixel Eye جپن دیسپلی در آیفون ۷ اپل مورد استفاده قرار گیرد. تولید انبوه این نمایشگر جدید از فصل جاری آغاز خواهد شد که از این‌رو می‌توان نسل جدید نمایشگر جپن دیسپلی را گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در آیفون ۷ خواند. پیش از این شایعاتی در خصوص شرکات اپل و جاپان دیسپلی برای تاسیس کارخانه‌ای با سرمایه‌ی ۱.۷ میلیارد دلار منتشر شده بود که در صورت صحت، باید به این نکته اشاره کرد که احتمالا شاهد استفاده از این نمایشگر در آیفون ۷ یا آیفون ۷ اس خواهیم بود.
فارغ از بکارگیری این نمایشگر توسط آیفون، باید به این موضوع اشاره کرد که دستاورد این کمپانی ژاپنی بسیار جالب توجه است و می‌تواند کاربردهای بسیاری را از گجت‌های هوشمند در اختیار تولیدکنندگان و کاربران قرار دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا