اخبار

کارمندان آمریکایی اولین قربانیان دعوای تجاری دولت آمریکا و شرکت هواوی

لغو قراردادهای کاری با شهروندان آمریکایی و اخراج کارمندان آمریکایی دومین نتیجه دعوای تجاری بین دولت آمریکا و شرکت هواوی بود. کلیه کارکنان آمریکایی که در چین مشغول به کار بودند از کار خود برکنار شده و راهی آمریکا شده اند.

همه این اتفاقات بعد از افزایش تنش بین دولت آمریکا و شرکت هواوی بود و اکنون دو دولت آمریکا و چین وارد نبردی سخت شده اند. رئیس واحد برنامه ریزی استراتژیک هواوی، دنگ ونشوان در این باره این چنین اظهار نظر می کند و اعلام کرده که شهروندان آمریکایی فعال در واحد تحقیق و توسعه در راستای تحریم های آمریکا از کار خود برکنار شده اند.

تعطیلی یک کارگاه آموزشی بعد از اعلام تحریم ها، اولین نتیجه زودهنگام دعوای تجاری دولت آمریکا و شرکت هواوی بود. کارکنان آمریکایی محل جلسه را ترک کردند. وزارت بازرگانی چین در یک رویکرد غیر غیر منتظره، شرکت های غیر قابل اعتماد خارجی را فهرست بندی کرده و دقیقا مانند وزارت بازرگانی آمریکا عمل کرده و شرکت های آمریکایی را تحریم کرده است.

وزارت چین بر این باور است که شرکت هایی که براساس روال بازار عمل نکرده و تعهدات خود را در قبال شرکت های چینی به انجام نمی رسانند یا به دلایلی به تعهدات خود جامه عمل نمی پوشانند ، غیر قابل اعتماد بود و شرکت های چینی نباید با این شرکت ها کار کنند. سایر شرکت های آمریکایی مانند گوگل، کوالکام، اینتل، و برودکام نیز در راستای تحریم های آمریکا ، شرکت هواوی را تحریم کردند و گوگل، امتیاز پلی استور را برای شرکت هواوی ممنوع کرد و هواوی نیز در صدد تامین نرم افزارها و سخت افزارهای خود از سایر منابع است تا بتواند به حیات اقتصادی خود ادامه دهد.

اکنون جنگ تجاری دولت‌ آمریکا و شرکت هواوی وارد فاز جدیدی شده، اخراج کارکنان آمریکایی از کشور چین و لغو قرارهای کاری با شهروندان آمریکایی، می تواند به این معنا باشد که دولت چین هم مصمم به حمایت همه جانبه از شرکت هواوی است و هرگز این شرکت را تنها نخواهد گذاشت. اکنون سایر شرکت های چینی هم در کنار شرکت هواوی قرار گرفته اند و با این شرکت متحد شده اند تا هرگز در عرضه نبرد احساس تنهایی نکند. احساس همبستگی دولت و سایر شرکت های چینی باعث خواهد شد تا شرکت هواوی در مسیر خود بیش از پیش مصمم تر شده و با اراده آهنین به جلو حرکت کند.

رویکرد جدید دولت و سایر شرکت های چینی به گونه ای بوده که انگار این شرکت ها تحریم شده اند. البته اتحاد و همبستگی همیشه حس پیروزی را منتقل می کند، ولی در برخی موارد دیگر مذاکره می تواند راه حلی باشد که از نظر دور مانده و باعث خواهد شد تا مشکل هر چه زودتر بدون تبعات شدیدتر حل شده و هر دو طرف بتوانند همانند گذشته روابط خود را ادامه داده و همکاری داشته باشند. بنابراین اگر دو طرف درگیر وارد مذاکره شوند، به طور یقین از نتایج مثبت قضیه منتفع خواهند شد.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا