اخبار

کامپیوترها به زودی تنها با حرکات چشم کنترل خواهند شد

دستاوردهای قرن ۲۱ بیشتر شبیه به فناوری‌های مورد استفاده در فیلم‌های علمی و تخیلی است. به زودی کنترل نمایشگر کامپیوترها تنها با استفاده از حرکات چشم به واقعیت تبدیل می‌شود و به تازگی اخباری از فعالیت یک استارتاپ مستقر در سیلیکون ولی به نام Eyefluence  در این زمینه منتشر شده که هدف اصلی آن بهبود سیستم های کنترلی و ناوبری به صورت هندزفری است.
اگرچه بسیاری از اقدامات Eyefluence تا به امروز به صورت مخفی پیش رفته است، این شرکت در تلاش بوده است تا چندین نمونه آزمایشی را تست کند و عینک‌های واقعیت مجازی را به دوربین‌هایی مجهز کرده است که می‌تواند آنچه کاربر در حال نگاه کردن به آن است را ردیابی کند. به این ترتیب می‌توانید محتوای نمایشگرهای مختلف را بدون استفاده از دست و تنها از طریق نگاه کردن به آنها کنترل کنید و برای کلیک کردن روی یک آیتم نیز تنها کافی است به آن خیره شوید.
به گفته تیم Eyefluence این فناوری کاربری‌های مختلفی دارد برای مثال می‌توانید کاملا بدون استفاده از انگشتان دست و تنها با حرکات چشم خود به صورت آنلاین یک لباس بخرید و تصویر این لباس را برای دوست خود ارسال کنید. این سیستم هندزفری سرعت بسیار بالایی داشته و همزمان با فکر کردن شما، عمل می‌کند. اگرچه سیستم‌های مشابهی نیز در بازار وجود دارند، Jim Marggraff، موسس و مدیر عامل Eyefluence معتقد است که این سیستم جدید از لحاظ عملکرد با تمامی نمونه‌های مشابه تفاوت دارد و کاربر می‌تواند بدون نیاز به فکر کردن یا صبر کردن فعالیت‌های مورد نظر با کامپیوتر خود را به صورت هندزفری انجام دهد.
مهم‌ترین دلیل برتری این سیستم در مقایسه با سایر سیستم‌ها استفاده از بیومکانیک است. رابط کاربری این سیستم مبتنی بر ارتباط مغز و چشم عمل می‌کند. به این ترتیب نیازی نیست که کاربران برای استفاده از این سیستم کارهای عجیب و غریب انجام دهند و رابط کاربری این سیستم تنها از حرکات طبیعی چشم استفاده می‌کند و درنتیجه کند و خسته کننده نیست، یادگیری نحوه استفاده از آن نیز بسیار ساده است.
تیم Eyefluence قصد دارد با همکاری برندهای معتبر جهانی سیستم کنترلی چشم خود را همراه با محصولاتی جدید به بازار عرضه کند اما هنوز اطلاعاتی درباره نام این برندها و محصولات در دست نیست.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا