اخبار

آموزش کاهش مصرف اینترنت با خاموش کردن دانلود خودکار تلگرام

خاموش کردن دانلود خودکار تلگرام

امروزه شاید یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران اینترنت، میزان حجم مصرفی آن‌ها باشد. اپراتورها و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در بیشتر مواقع حجم معینی را در بسته‌های اینترنتی خود ارائه می‌کنند که مسلما با در نظر گرفتن قیمت نه‌چندان ارزان آن‌ها، تمام شدن حجم اینترنتی کاربران یکی از موارد نه‌چندان خوشایند آن‌ها است. به‌خصوص این‌که جذابیت‌های اینترنتی و البته دانلودهای مخفی تلفن‌های همراه هوشمند به‌قدری زیاد شده است که گاهی ردیابی حجم مصرفی اینترنت و کنترل آن امری بسیار سخت خواهد شد.

در این میان یکی از نرم‌افزارهای محبوب کاربران که بخش زیادی حجم اینترنتی خود را برای گردش در آن اختصاص می‌دهند نرم‌افزار تلگرام است. عضویت در گروه‌ها و کانال‌های متنوع یکی از دلایل اصلی برای مصرف حجم اینترنت شما است. این امر گاهی تا حدی پیش می‌رود که کاربران تصمیم می‌گیرند تا از گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی محبوب خود دل بکنند و از آن‌ها خارج شوند. با این حال تلگرام مانند همیشه مخاطبان خود را تنها نگذاشته و با ارائه راهکاری برای این مشکل سعی در راضی نگه‌داشتن آن‌ها دارد.

با انجام مراحل زیر در تلگرام می‌توانید به کمک متوقف کردن دانلود خودکار تلگرام حجم اینترنت مصرفی این نرم‌افزار را کنترل کنید:

  1. بر روی گزینه سه خط افقی موجود در سمت چت و بالای تلگرام کلیک کنید.
  2. سپس وارد گزینه Setting بشوید.
  3. در اینجا به بخش Data and Storage بروید.
  4. با ورود به این گزینه در همان ابتدا با دو گزینه دیگر به نام‌های When Using Mobile Data و When Connected On Wi-Fi مواجه خواهید شد.
  5. با کلیک بر روی هرکدام این گزینه‌ها لیستی از فایل‌ها تحت عنوان Photos، Voice messages، Video messages و… برای شما ظاهر می‌شود
  6. با خاموش کردن تیک هرکدام از این گزینه‌ها در واقع شما از تلگرام می‌خواهید تا در هنگام کار با دیتای تلفن همراه یا وصل بودن به وای‌فای، دانلود خودکار تلگرام برای فایل‌های مربوط به آن گزینه را متوقف کند. مسلما با روشن کردن تیک هر گزینه نیز برعکس این امر اتفاق می‌افتد.
  7. سپس تنظیمات اعمال شده را با فشردن گزینه Save در پایین تصویر ذخیره کنید.

به یاد داشته باشید که با از کار انداختن دانلود خودکار تلگرام می‌تواند بخش زیادی از حجم اینترنت مصرفی نرم‌افزار تلگرام شما را ذخیره کند. به این ترتیب با خیال اندکی راحت‌تر می‌توانید در این نرم‌افزار به گشت‌وگذار بپردازید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا