اخبار

کاهش ۴۵ درصدی ترافیک داعش در توئیتر

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، دولت اوباما اعلام کرد با تلاش‌های بی‌وقفه توانسته‌اند ظرف ۲ سال اخیر ترافیک داعش و طرفداران داعش را روی شبکه اجتماعی توئیتر نصف کنند.
این پروپاگاندای امریکایی که در آسوشیتدپرس منتشرشده، در حالی صورت می‌گیرد که تروریست‌های داعشی با سوئیچ روی شبکه‌های پیام‌رسان موبایلی ازجمله تلگرام که از امن‌ترین نقل‌وانتقال دیتا برخوردار است، کمتر به شبکه‌های اجتماعی سر می‌زنند. البته هر چند طرفداران داعش از شبکه‌های اجتماعی برای دریافت پیام کمتراستفاده می‌کنند اما این بدان معنا نیست که ترافیک دیتای تروریست‌ها به‌طورکلی کاهش پیداکرده است.
آسوشیتدپرس نوشت کمپین دولت آمریکا روی توئیتر موفقیت‌آمیز بوده اما شناسایی فعالیت داعشی‌ها روی همه شبکه‌های اجتماعی کار بسیار سختی است و در اغلب اوقات داعشی‌ها از یک شبکه به شبکه دیگر دست به مهاجرت می‌زنند و این کار را برای قامات امنیتی در فضای مجازی سخت می‌کند.
اطلاعات ریز دراین‌باره منتشرنشده اما گفته می‌شود بر اساس کلیدواژه‌هایی مانند Caliphate و Daesh ترافیک دیتای کمتری روی توئیتر دیده می‌شود.
در ماه فوریه امسال مدیران توئیتر اعلام کردند از اواسط ۲۰۱۵ بدین سو بیش از ۱۲۵ هزار حساب کاربری داعش و طرفدارانش را مسدود کرده‌اند.
(گفته می‌شود برخی اکانت‌های داعش در توئیتر که باقی مانده، متعلق به سازمان‌های اطلاعاتی غربی برای استفاده‌های چند منظوره است)

منبع : ایتنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا