اخبار

کشف مشکل امنیتی در بلندگوی هوشمند گوگل

کشف مشکل امنیتی در بلندگوی هوشمند گوگل

گوگل به‌تازگی مشکلی را در باب بلندگوی هوشمند خانگی خود به نام هوم مکس تائید کرده است. این مشکل که بسیاری از کاربران این بلندگو را تحت تأثیر قرار داده است موجب خاموش شدن شبکه وای فای شده و اتصال مجدد و دسترسی به آن نیز نیازمند ری استارت مودم یا روتر بوده است.
البته مشخص شد که بسیاری از کاربرانی که با این مشکل مواجه شده و آن را در فروم اصلی گوگل مطرح کرده بودند از روتر TP-Link Archer C7 استفاده می‌کردند. یکی از کاربران در این رابطه در فروم یادشده اظهار داشته است که: «گوگل هوم مکس من امروز به دستم رسید. ست آپ اولیه موفقیت‌آمیز بود، همه‌چیز به‌خوبی کار می‌کرد. اما بعدازآن شبکه وای فای من از دسترس خارج شد و برای درست شدن نیازمند ری استارت مودم و روتر بود. چند بار این اتفاق تکرار شد تا سرانجام دریافتم که این مشکل از مکس ایجادشده است. هرزمانی که سعی در پخش رادیو یا اسپاتیفای داشتم وای فای قطع می‌شد و نیاز به ری استارت مجدد داشت.»
البته یکی دیگر از کاربران نیز در رابطه با این موضوع از مهندسان TP-Link پاسخی مبنی برریشه این مشکل دریافت کرده بود. در این پاسخ‌دهی اظهارشده بود که ریشه مشکل یادشده ممکن است مربوط به بسته‌های کشف چندپخشی MDNS باشد که برای نگه‌داری یک اتصال زنده کاربرد دارد. قاعدتاً، هوم مکس با ارسال هزاران دسته این از بسته‌ها در مدت‌زمانی بسیار کوتاه موجب سنگین شدن بیش‌ازحد بار موجود بر دوش مودم می‌شود.
البته یکی از متخصصان تولیدات گوگل نیز این مشکل را تائید کرده و اظهار داشته است که این کمپانی در حال انجام بررسی‌های پیشرفته در این رابطه است. آن دسته از افرادی که می‌خواهند به این کمپانی در جهت رفع نقص یادشده کمک کنند می‌توانند گزارش‌های بازخوردی خود را از نرم‌افزار گوگل هوم برای این کمپانی ارسال کنند. البته باید دید که گوگل در پشتیبانی محصولات خود تا چه حد جدیت به خرج می‌دهد و در ه مدت‌زمانی به رفع این نقص می‌پردازد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا