ریپورتاژ آگهی

کف کاذب را با چه معیارهایی انتخاب کنیم؟

همانند هر محصول دیگری کف کاذب نیز دارای تنوع گسترده ای است و همین تنوع انتخاب گاهی اوقات موجب سردرگمی مشتریان میشود. معمولا پیشنهاد میکنیم که انتخاب کف کاذب مناسب را به حرفه ای های این فن بسپارید و با توجه به نیاز خود از آنها مشاوره بگیرید ولی در این مقاله در نظر داریم مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار برای انتخاب کف کاذب را به شما معرفی کنیم.
به طور معمول کف های کاذب در فضاهایی که نیازمند سیم کشی های زیاد یا ایجاد مجراهای مختلف برای انتقال برق، اب یا مواردی از این دست هستند استفاده میشود. شاید بتوان گفت بهترین فضاها برای کف کاذب اتاق سرور، اتاق کنترل، پاساژها، سیستم های گلخانه ای و پست های برق و مخابرات هستند. برای انتخاب کف کاذب مناسب باید موارد زیر را در نظر بگیریم:
 

۱- طول عمر کف کاذب

انواع کف کاذب با توجه به جنسشان، دارای طول عمر های مختلفی هستند. روکش ها و تایل های مورد استفاده در پروژه های مختلف با توجه به نوع استفاده، میزان عبور و مرور، تحمل فشار بار مختلف و موارد مختلفی از این دست می توانند طول عمر های مختلفی داشته باشند. با این حال کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی از لحاظ طول عمر عملکرد بهتری از خود نشان داده اند.
ضمن اینکه کف کاذب آلومینیومی بخاطر ارزشمند بودن جنس مورد استفاده، با وجود اینکه قیمت بالاتری نسبت به انواع کف کاذب دارد، اما بعد از سال ها کار نیز به راحتی قابل فروش است و بخش عمده ای از قیمت خرید اولیه اش را جبران می کند. در نتیجه خریداران به این محصول به چشم یک سرمایه گذاری نگاه می کنند که علاوه بر رفع نیاز مراکزشان به بهترین نحو، سرمایه آنها نیز از دست نمی رود.
 
کف کاذب را با چه معیارهایی انتخاب کنیم؟
 

۲- مقاومت بارگذاری مورد نیاز کف کاذب

کف های کاذب دو نوع بار متمرکز و گسترده را تحمل می کنند. هرکدام از این تحمل فشار بار در انواع کف کاذب متفاوت است. برای مثال کف کاذب فولادی نسبت به کف کاذب آلومینیومی فشار بار متمرکز و فشار بار گسترده بیشتری را تحمل می کند.
در نتیجه برای کف کاذب اتاق های سرور که رک های سنگین در آنها نگهداری می شود میتوانست مفید فایده تر باشد. اما به دلیل نداشتن خاصیت آنتی استاتیک که برای این مراکز اهمیت بسیار زیادی دارد، از گزینه های مناسب برای اتاق های سرور خط خورده است.
 
کف کاذب را با چه معیارهایی انتخاب کنیم؟
 

۳- عایق بودن کف کاذب

یکی از ویژگی هایی که برای کف های کاذب و به خصوص برای برخی مکان ها اهمیت ویژه ای دارد، عایق بودن کف کاذب است. عایق بودن خود شامل عایق الکتریسیته و رطوبت می شود. عایق الکتریسیته یا آنتی استاتیک بودن برای مکان هایی مانند اتاق های سرور، برج های مراقبت، اتاق های کنترل و مکان هایی که الکتریسیته ساکن به تجهیزات و عملکرد صحیح آنها آسیب می رساند با اهمیت است.
کف کاذب فولادی فاقد خاصیت آنتی استاتیک یا عایق الکتریسیته بوده و از لحاظ کارکردی برای این گونه مکان ها مناسب نیست. در عوض ، کف کاذب آلومینیومی با دارا بودن این خاصیت، به گزینه ای مناسب برای این مکان ها تبدیل شده است.
نکته دیگر این است که استفاده از روکش های مختلف و تایل ها نیز خاصیت عایق بودن را به محصول اضافه می کند. برای مثال روکش های PVC یا HPL علاوه بر داشتن خاصیت آنتی استاتیک بعنوان عایق رطوبت نیز استفاده می شوند. این موضوع برای مکان هایی مانند آزمایشگاهها و کارخانجات با اهمیت است.
 
کف کاذب را با چه معیارهایی انتخاب کنیم؟
 

۴- قیمت کف کاذب

بدون شک برای مشتریان، یکی از ملاک های اصلی خرید کف کاذب ، تفاوت در قیمت هاست. قیمت خرید و نصب کف کاذب صرفا منوط به جنس مورد استفاده نیست و کیفیت نصب و اجرا، سابقه شرکت سازنده، سرویس دهی شرکت و خدمات پس از فروش نیز در این امر دخیل است.
هرچند ما شدیدا توصیه داریم که قیمت محصول به تنهایی نباید ملاکی برای انتخاب کف کاذب باشد. چرا که این محصول صرفا یک محصول زینتی نیست و ایمنی ساختمان و ساکنان آن می تواند به کف کاذب بستگی داشته باشد و اهمال در انتخاب آن می تواند خسارات جبران ناپذیری را به خریداران تحمیل نماید.
قیمت کف کاذب به دلیل تنوع محصول، تکنولوژی تولید و مصالح استفاده شده در ساخت آن ، دارای یک بازه ی وسیع است. آیتم های مختلفی در این موضوع اثر گذار است که به اجمال آنها را عنوان می کنیم. این موارد شامل جنس کف کاذب، ارتفاع کف کاذب در هنگام نصب، میزان و نوع بار وارده، نوع کفپوش و محل اجرای آن است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا