اخبار

کمپانی archos اسمارت فون فوق امن GranitePhone را معرفی کرد

کمپانی ARCHOS با شرکت امنیتی SIKUR در نمایشگاه MWC پارسال از یک گوشی با نام گرانیت فون ( GranitePhone ) رونمایی کرده که به ادعای سازنده از نظر امنیتی بسیار قدرتمند بوده و لقب فوق امن را به آن داده اند.حالا آرکاس خبر از عرضه این گوشی به بازار در آینده ای نزدیک را می دهد.
“امنیت” یکی از مهمترین موضوعات سال قبل بوده و این موضوع باعث تولید چندین گوشی های هوشمند در سال جدید شده که بر روی امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربر تمرکز کرده اند.یکی از این موبایل های فوق امن گرانیت فون (GranitePhone) نام دارد که سال گذشته در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۵ معرفی شد و بزودی راهی بازار خواهد شد.
حالا به مشخصات سخت افزاری این گجت می پردازیم: صفحه نمایش ۵ اینچی این موبایل دارای رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ است، علاوه بر یک رم ۲ گیگی از یک پردازنده ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۶۱۵ (Snapdragon 615) ادرون خود بهره می برد.حافظه داخلی این گجت ۱۶ گیگا بایت می باشد و یک دوربین ۱۶ مگا پیکسلی در عقب و یک دوربین ۸ مگا پیکسلی هم در جلوی آن قرار دارد.یک باتری ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعت انرژی این گوشی را تامین می نماید.
همانطور که اشاره شد، این گوشی حاصل همکاری تولید کننده موبایل های هوشمند ARCHOS و کمپانی امنیتی SIKUR است.همانطور که از هر گوشی فوق امن انتظار می رود، استفاده از سیستم عامل اختصاصی گرانیت (Granite OS) تمام جنبه های دستگاه را برای حفاظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی را رمز نگاری می نماید.این جنبه ها شامل رمزنگاری تماسها،پیامها و … است. سیستم عامل گرانیت (Granite OS) قابلیت ردیابی جغرافیایی را غیر فعال می کند تا هر گونه احتمال نفوذ را به صفر رساند.
در طول کنگره جهانی موبایل MWC، ما می توانستیم جزییات گوشی هوشمند گرانیت فون (GranitePhone) را بهتر ببینیم و ویژگی هایی که باعث افزایش امنیت در این گوشی می شود را بررسی کنیم.مجموعه ای از نرم افزارها در این گوشی وجود دارند که با رمزنگاری تمام داده ها امنیت را افزایش می دهد.اگر شما از کاربرانی هستید که علاقه خاصی به نصب نرم افزارهای متنوع بر روی موبایل دارید، این گوشی نمی تواند انتخاب خوبی برای شما باشد چون قابلیت های زیادی را برای افزایش امنیت غیر فعال می سازد.
منبع: androidheadlines

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا