اخبار

کنسول نینتندو ان ایکس از تراشه انویدیا تگرا بهره‌مند خواهد بود

در حالی که طی ماه‌های آینده شاهد رونمایی از کنسول نینتندو ان ایکس (Nintendo NX) خواهیم بود، وب‌سایت Eurogamer تصاویری از این کنسول را منتشر کرده است که می‌تواند نشان دهنده یک کنسول تبدیل شونده باشد. علاوه بر آن منابع مختلفی خبر از وجود یک تراشه انویدیا تگرا در این کنسول بازی می‌دهند.
به نظر می‌رسد که نینتندو قصد دارد تا با کنسول بازی آینده خود به نام NX راه جدید و جذابی را در پیش بگیرد. بسیاری از منابع آگاه، اطلاعاتی را در خصوص مشخصات سخت افزاری این کنسول بازی و قدرت قابل ارائه آن در وب‌سایت Eurogamer منتشر کرده‌اند. به طور خلاصه نینتندو می‌خواهد تا یک سیستم کنسول دستی را با یک کنسول خانگی ادغام کند تا مصرف کنندگان بتوانند یا از طریق این کنسول دستی و یا از طریق تلفن هوشمند خود و اتصال کنسول به آن، بتوانید از صفحه نمایش بزرگ‌تری برای اجرای بازی بهره‌مند باشید. با توجه به طرح‌های انتشار یافته از این کنسول دو صفحه کلید جداگانه‌ای مشاهده می‌شود که با اتصال به دو سمت بدنه‌ی اصلی این کنسول می‌تواند به‌صورت یک کنسول قابل حمل درآید.
 
تراشه تگرا کنسول نینتندو ان ایکس
اگرچه این سیستم بدون شک مبتنی بر سیستم عامل اندروید نخواهد بود و به نظر می‌رسد که از ویژگی‌های مشابهی در زیر قاب خود بهره‌مند باشد. چندین منبع به طور مشترک تأیید کرده‌اند که نینتندو از یک تراشه انویدیا تگرا (به احتمال خیلی زیاد تراشه توسعه یافته‌ی فعلی Tegra X1) در کنسول نینتندو ان ایکس (Nintendo NX) استفاده خواهد کرد. تگرا ایکس ۱ تراشه‌ای قدرتمند است که مغز متفکر دستگاه‌هایی نظیر کنسول Nvidia Shield Android TV و تبلت اندرویدی گوگل پیکسل سی (Google Pixel C) را تشکیل می‌دهد.
در تئوری، با توجه به رندرهای انتشار یافته از کنسول نینتندو ان ایکس ما چنین حدسی را می‌زنیم که این شرکت در حال ساخت یک کنسول با تجربیاتی متشکر از کنسول دستی Wii U و ایکس باکس وان است. هرچند حس می‌شود که کنسول نینتندو ان ایکس هیچ‌گاه با کنسول‌های قدرتمند سونی و مایکروسافت برابری نخواهد کرد.
تراشه تگرا کنسول نینتندو ان ایکس
کمپانی نینتندو به دنبال پیدا کردن مخاطبانی خاص برای بازی‌های خانوادگی در سبک سوپر ماریو، پوکمون و زلدا است. این کاربران به طور کامل و بی‌واسطه معمولاً صاحب یک گوشی هوشمند معمولی هستند تا از بازی‌های این چنینی لذت ببرند. حال عرضه‌ی کنسول نینتندو ان ایکس می‌تواند تجربه‌ی جدید و جذابی را به این دسته از گیمرها القا کند و بدون شک نینتندو به دنبال گرفتن این قسمت از بازار پرسود بازی‌ها است. حال باید دید که آیا یک کنسول دستی جدید می‌تواند در سال ۲۰۱۶ میلادی در بین گیمرها محبوب شود و یا شکست فروش ضعیف Wii U توسط این شرکت ژاپنی تکرار خواهد شد.
با توجه به اخبار و شایعات اخیر، به نظر می‌رسد که نینتندو از کنسول NX خود در ماه سپتامبر رونمایی خواهد کرد. بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی از جمله خود ما مشتاقانه در انتظار این رونمایی و سیاست جدید کمپانی نینتندو هستیم. در سویی دیگر هم این شرکت اخیراً بازی پوکمون گو را عرضه کرده است که با توجه به محبوبیت فوق‌العاده‌ای که به دست آورده، می‌تواند موفقیت جدید این شرکت همراه با عرضه‌ی کنسول نینتندو ان ایکس را زمینه سازی کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا