اخبار

کوالکام از کیت واقعیت مجازی اسنپ دراگون ۸۴۵ رونمایی کرد

کوالکام از کیت واقعیت مجازی اسنپ دراگون ۸۴۵ رونمایی کرد

چندی پیش کمپانی کوالکام از پلتفرم واقعیت مجازی مجهز به اسنپ دراگون ۸۴۵ خبر داد و امروز این کمپانی کیت توسعه دهندگان این پلتفرم را رونمایی کرد. این کیت در واقع مجهز به دستگاه واقعیت مجازی ویژه‌ای به همراه نرم‌افزاری جدید است که به توسعه دهندگان در ساخت “تجربه‌ای واقعا همه جانبه” کمک می‌کند. این کیت هم‌چنین از دستگاه واقعیت مجازی اچ تی سی وایو Vive نیز پشتیبانی می‌کند و به‌این‌ترتیب نرم‌افزارهای موجود بر روی وایو Focus نیز بر روی آن اجرا می‌شوند.
این هدست از جنبش‌های در مقیاس اندازه اتاق پشتیبانی می‌کند و درجه آزادی آن نیز ۶ است. این دستگاه به‌صورت کامل بی‌سیم بوده و از ردیاب “inside-out” پشتیبانی می‌کند. این به معنای آن است که دستگاه یاد شده نیازی به سخت‌افزار بیرونی مانند نورپردازی و… ندارد. همچنین سازه یاد شده از یک سیستم مرزی بهره می‌برد که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا کاربران را خارج از مرزهای دنیای واقعی راهبری کنند.
علاوه بر این، این دستگاه از سیستم ردیاب چشم Tobii’s EyeCore نیز بهره برده است. این سیستم می‌تواند با فعال سازی Adreno Foveation، رزولوشن محیطی که به آن نگاه می‌کنید را افزایش داده و باقی مکان‌ها را کم کیفیت‌تر کند و به‌این‌ترتیب با محاسبه‌ای بر روی سیستم را کاهش دهد. لازم به ذکر است که حتی اچ تی سی واو پرو ۷۹۹ دلاری نیز از سیستم به این پیشرفتگی بهره‌مند نشده است.
باید توجه داشت که کیت‌های توسعه‌ای واقعیت مجازی اسنپ دراگون ۸۴۵ در دومین فصل سال میلادی جاری برای عموم توسعه دهندگان در دسترس قرار خواهد گرفت. با این حال کوالکام در رابطه با حدود قیمتی این سازه اطلاعاتی را عرضه نکرده است اما با توجه به سیستم سخت‌افزاری بسیار پیشرفته که در این دستگاه به کار رفته است نمی‌توان انتظار عرضه آن را با قیمتی چندان مقرون‌به‌صرفه و معقول کشید. با این حال در انتها باید دید که تصمیم کمپانی کوالکام در این رابطه چه است و آیا می‌تواند با قرار دادن این کیت در اختیار توسعه دهندگان به اهداف خود در راستای ایجاد انقلابی عظیم در صنعت واقعیت مجازی برسد یا خیر.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا