اخبار

گزارش مالی گوگل در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶؛ سود ۵ میلیاردی از درآمد ۲۲٫۴۵ میلیارد دلاری

گزارش مالی گوگل برای سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ منتشر شده است که یک بار دیگر نشان از قدرت تجارت این کمپانی دارد.
آلفابت به عنوان هولدینگ اصلی گوگل، گزارش مالی خود را برای سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ منتشر کرد. در این گزارش که امروز منتشر شده می‌بینیم گوگل همچنان با قدرت وارد دومین دهه از فعالیت خود شده است. میزان درآمد گوگل با ۲۰ درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به ۲۲.۴۵ میلیارد دلار رسیده و سود خالص این کمپانی نیز با ۲۷ درصد افزایش به ۵ میلیارد دلار رسیده است.
البته اعداد و ارقام اعلام شده تنها کمی بیشتر از پیش‌بینی مورد نظر کارشناسان است و سهام گوگل نیز تغییر زیادی نداشته است. اما این گزارش از آن جهت شگفت‌انگیز است که می‌بینیم گوگل در هجدهمین سال فعالیت خود همچنان رشد قابل توجهی دارد و این روند را از نظر درآمد و سوددهی حفظ کرده است.
در واقع گوگل تنها زیرمجموعه‌ی پول‌ساز آلفابت است و تبلیغات هنوز هم بخش عمده‌ای از سود این کمپانی را تامین می‌کند. از دیگر بخش‌های سودده می‌توان به فروش سخت‌افزار اشاره کرد که در مجموع ۱۰ درصد از سود گوگل را به مبلغ ۲.۴ میلیارد دلار تامین کرده است. در بخش‌های دیگر نظیر گوگل فایبر، پروژه‌ی لون، خودروی بدون سرنشین و پرتاب سفینه به سوی ماه، رشد مالی خیلی کمی داشته‌اند اما نمی‌توان آنها را سودده دانست. در قسمت‌های دیگر نیز میزان سود گوگل با ۴۰ درصد افزایش به ۱۹۷ میلیون دلار رسیده است.
البته میزان ضرر گوگل نیز با ۱۲.۵ درصد کاهش به ۸۶۵ میلیون دلار رسیده است. پر واضح است که آلفابت می‌تواند به جبران این میزان ادامه دهد، اما با توجه به تعدیل نیرو در بخش گوگل فایبر، به نظر می‌رسد آلفابت قصد دارد منابع خود را به فرصت‌های جدید اختصاص دهد.
آلفابت در جدیدترین گزارش مالی خود همان حرف‌های قبلی را تکرار کرده است. میزان افزایش سود بخش تبلیغات با توجه به افزایش جستجو‌ها توسط دستگاه‌های موبایل و حتی یوتیوب محقق شده است. در حالی که یوتیوب به عنوان یک محرک خوب برای موفقیت‌های مالی مطرح است، همچنان آلفابت میزان دقیق سوددهی این سرویس را مشخص نکرده است.
روث پورات، مدیر مالی گوگل از الزام همزمان آلفابت در مورد تجربه‌ی تجارت‌های جدید در کنار حفظ و ثابت نگه‌داشتن هزینه‌های مهم تاکید کرده است.

منبع theverge
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا