اخبار

گلکسی اس ۹ با پردازنده اگزینوس باتری ضعیف تری نسبت به اسنپدراگون دارد

آن طور که به نظر می رسد گلکسی اس ۹ با پردازنده اگزینوس عمر باتری کمتر و باتری ضعیف تری نسبت به نسخه با پردازنده اسنپدراگون دارد. البته حتی در مقایسه با گلکسی اس ۸ نیز با ۱۰ درصد افت قدرت باتری روبرو شده است.
تا کنون تست های زیادی روی باتری گلکسی اس ۹ پلاس انجام شده که نشان می دهد از نظر باتری این گوشی کمی ضعیف عمل می کند. حتی نسخه اگزینوس گلکسی اس ۹ پلاس نیز از نسخه اسنپدراگون آن از نظر باتری ضعیف تر است..
هر ساله سری S سامسونگ در دو نسخه با پردازنده های اسنپدراگون و اگزینوس عرضه می شود. در سال جاری، نسخه اگزینوسی گلکسی اس ۹ به تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ و نسخه دیگر آن به چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز شده است.
البته عمر باتری گلکسی اس ۹ پلاس در مقایسه با پرچم دار سال گذشته این شرکت افت قابل توجی داشته است. نمودار مقایسه عمر باتری پرچمداران سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ سامسونگ با دیگر رقبا را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. حتی بر اساس ارزیابی جدید وب سایت AnandTech نیز دوام باتری گلکسی اس ۹ در مقایسه با پرچمدار سال گذشته کاهش پیدا کرده است.
گلکسی اس 9 پلاسکاهش ۱۲ درصدی دوام باتری به هیچ عنوان قابل قبول نیست. ارزیابی AnandTech عدد وحشتناک‌تری را نشان داده و طبق آن، امسال با ۳۰ درصد کاهش توان باتری در مقایسه با قبل رو به رو هستیم.
به نظر می رسد دلیل اصلی این افت، تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ باشد. طبق تست های انجام شده روی هسته این پردازنده اطلاعات جدیدی به دست آمد. با استفاده از ابزاری که بر اساس سیستم عامل سفارشی اندروید سامسونگ تولید شده، این وب سایت توانست با کاهش توان هسته‌های پردازنده، سرعت آن را به ۱۴۶۹ مگاهرتز برساند. در این دست‌کاری همچنین سرعت کنترلر حافظه به نصف رسید. به وسیله این تغییرات، تراشه به عملکردی یکسان با اگزینوس ۸۸۹۵ به کار رفته در گلکسی اس ۸ رسید.
هرچند که بعد از این دست‌کاری‌ها دوام باتری نسخه اگزینوسی گلکسی اس ۹ افزایش پیدا کرد و با وجود داشتن فاصله زیاد با گلکسی اس ۸ قبل از این کار، تقریبا با آن برابر شد! بر اساس آن می‌توان نتیجه گرفت اگرچه تراشه اگزینوس پرچمدار جدید از نظر مصرف انرژی در مقایسه با مدل قبل بهینه‌سازی شده است، اما تاثیر منفی افزایش سرعت هر هسته به اندازه‌ای است که این تغییر را تحت تاثیر قرار داده و عملا آن را بی‌اثر می‌کند.
در هر صورت مشکل اصلی، مشکل سرعت نیست، در نتیجه مشکل نسخه اگزینوسی گلکسی اس ۹ مربوط به نحوه معماری تراشه‌ آن می‌شود.
 


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا