اخبار

گلکسی نوت ۷ اج دارای دوربین دوگانه است؛ رقیب آیفون ۷ پلاس مشخص شد!

گلکسی نوت ۷ اج (Galaxy Note Edge 7 Edge) نسل بعدی سری فبلت‌های سری نوت سامسونگ خواهد بود. مشخصات مختلف این دیوایس با اینکه هنوز خیلی‌ها بر سر نام اصلی خود محصول هم بحث دارند، به‌تازگی در حال فاش شدن هستند و این بار هم نوبت به دوربین گلکسی نوت ۷ اج رسیده است.
پورتال اینترنتی Zol که یکی از خبرگزاری‌های دنیای فناوری در کشور چین محسوب می‌شود، به‌تازگی گزارشی را منتشر کرده و مدعی شده است که کمپانی کره‌ای سامسونگ در طراحی گلکسی نوت ۷ اج ، امکانات جدیدی را در نظر گرفته است که دوربین دوگانه، یکی از آنها است و پنل پشتی این فبلت دارای دو لنز دوربین خواهد بود.
شاخه‌ی الکترومکانیس کارخانه‌ی سامسونگ که با نام اختصاری SEMCO شناخته می‌شود، مسئولیت طراحی این دوربین را بر عهده دارد و بنابراین به نظر می‌رسد که وجود یک ساختار دوگانه‌ی متشکل از سنسورهای تولید شده توسط خود کمپانی سامسونگ، در دوربین گلکسی نوت ۷ اج قطعی باشد؛ هرچند که هنوز مشخص نیست که آیا این دو لنز چه کارایی اضافه‌ای نسبت به دوربین معمولی و تک لنزی خواهند داشت.
جالب است بدانید که این روزها اخبار متعددی منتشر می‌شود که نشان می‌دهند آیفون ۷ پلاس اپل هم دارای دوربین دوگانه خواهد بود و با در نظر گرفتن این موضوع، به نظر می‌رسد که رقابت دیرینه‌ی پرچمداران این دو کمپانی در زمینه‌ی دوربین هم ادامه خواهد داشت. احتمال زیادی وجود دارد که مجهز شدن به قابلیت زوم اپتیکال هدف اصلی اپل و سامسونگ از به‌کارگیری لنزهای دوگانه در دوربین گلکسی نوت ۷ اج و آیفون ۷ پلاس باشد.
البته تلفن‌های همراه هوشمند دیگری هم نظیر ال‌جی جی ۵ و هواوی پی ۹ اکنون در بازار وجود دارند که دوربین آنها دارای لنز دوگانه است اما از قابلیت زوم اپتیکال برخوردار نیستند، بنابراین باید تا زمان انتشار اطلاعات بیشتر منتظر بمانیم و تا آن موقع، نمی‌توانیم هیچ حدسی درباره‌ی وجود زوم اپتیکال در نسل بعدی فبلت‌های سامسونگ و اپل بزنیم.
پیش‌بینی می‌شود که گلکسی نوت ۷ اج به غیر از دوربین دوگانه، دارای یک نمایشگر ۵.۸ اینچی غول‌آسای کواد اچ دی از نوع پنل‌های سوپر آمولد، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۳ یا چیپست اگزینوس، اسکنر عنبیه‌ی چشم (به جای سنسور اثر انگشت) و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم باشد. این امکانات بسیار قدرتمند مطمئنا علاوه بر خوشحالی طرفداران سامسونگ، باعث سخت‌تر شدن رقابت برای آیفون ۷ پلاس اپل نیز خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا