اخبار

گلکسی نوت ۹ نخستین میزبان حسگر اثرانگشت بر روی صفحه نمایش

گلکسی نوت ۹ و حسگر اثر انگشت ویژه

بسیاری از افراد امیدوار بودند که گلکسی اس ۸ را همراه با حسگر اثرانگشت قرار گرفته بر روی صفحه نمایش این دستگاه مشاهده کنند اما این امر نه‌تنها تحقق پیدا نکرد بلکه محل قرارگیری این حسگر ناامیدی بسیار بزرگی برای هواداران پرچم‌دارهای سری گلکسی به همراه داشت. محل قرار گیری این حسگر دقیقا در کنار لنز دوربین دستگاه هوشمند یاد شده است که همین امر باعث می‌شود تا لمس اشتباه لنز به‌جای حسگر اثرانگشت، دوربین این دستگاه را دائما پر از لکه کند.

با این حال باید به یاد داشته باشیم که پرچم‌داری دیگری از سری نوت سامسونگ همچنان در راه است که چشم امید بسیاری از کاربران به‌سوی این دستگاه دوخته شده است. این کاربران امیدوارند که برای اولین حسگر قرار گرفته بر روی صفحه نمایش را بر روی سامسونگ گلکسی نوت ۸ ببینند. همه این‌ها در حالی است که سامسونگ به‌صورت رسمی اعلام کرد بود که به دنبال این است که قابلیت ذکر شده را بر روی گلکسی اس ۹ اعمال کند.

بااین‌وجود بر اساس گزارش‌های منتشر شده از مینگ چی کو به‌عنوان یک تحلیل‌گر مشهور سامسونگ، گلکسی نوت ۹ اولین دستگاه مجهز به حسگر اثرانگشت بر روی صفحه نمایش خواهد بود. او همچنین اعلام کرد که سامسونگ تامین کننده حسگرهای زیستی خود را برای گلکسی نوت ۹ از کمپانی Synaptics به شرکت Egis تغییر خواهد داد. Egis به‌عنوان بزرگ‌ترین تامین کننده حسگرهای زیستی سامسونگ در سال ۲۰۱۸ میلادی خواهد بود زیرا نیازها برای قرارگیری ویژگی‌های جدید بر روی گلکسی نوت ۹ روزبه‌روز افزایش خواهد یافت.

همچنین خالی از لطف نیست که بدانید که کمپانی سامسونگ در ماه جولای سال جاری میلادی صفحه نمایش‌های ۵٫۸ اینچی و ۶٫۲ اینچی مشابه با نمونه موجود بر روی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را برای گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس سفارش داده است. با این حال اگر چه این صفحه نمایش‌ها یکسان هستند اما ممکن است در آینده مجهز به حسگر اثرانگشت نیز بشوند.

کمپانی اپل نیز اعلام کرده است که کار بر روی صفحه نمایش‌های دارای حسگر اثرانگشت را آغاز کرده است و انتظار می‌رود که این ویژگی را بر روی آیفون ۸ پیاده‌سازی کند. البته برخی بر این باورند که این ادعای اپل و مشکلات مربوط به پیاده‌سازی آن ممکن است رونمایی از آیفون ۸ را به تاخیر بیندازد.
پانوشت: عکس تزئینی است

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا