اخبار

گلکسی نوت ۷ سامسونگ رکورد سرعت دانلود را شکست

شرکت سامسونگ امروز اعلام کرد که با همکاری اپراتور موبایل آمریکایی اسپرینت، موفق شده تا طرح ادغام سه کانالی را در شبکه مخابراتی LTE Plus این سرویس دهنده موبایل در ورزشگاه Soldier Filed در شهر شیکاگو آزمایش کند و به سرعت دانلود حداکثر ۲۳۰ مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند.
این شبکه که برپایه زیرساخت های شبکه ای سامسونگ راه اندازی شده، با استفاده از فناوری ادغام اپراتور سه کانالی و با بهره گیری از گوشی های هوشمند گلکسی نوت ۷، گلکسی S7 و گلکسی S7 edge انجام شده است.
فناوری ادغام سه کانالی قابلیتی است که در استاندارد LTE-Advanced معرفی شده و باندهای مختلف در هر طیف را کنار هم قرار می دهد تا پهنای باند بیشتری ایجاد شود. به این ترتیب، امکان انتقال حجم بیشتری از اطلاعات در هر لحظه فراهم می شود. این طرح توسط اپراتور موبایل آمریکایی اسپرینت در پانصد نقطه از شهر شیکاگو اجرا شده و قرار است که نقاط تحت پوشش آن گسترش یابد.
در شرایط بهینه، فناوری ادغام رسانه سه کانالی می تواند در مقایسه با شبکه های متعارف دو کانالی تا پنجاه درصد راندمان بیشتری داشته باشد که در پی آن، حجم اطلاعاتی که در هر لحظه جابجا می شود بیش از پیش شده و تجربه کاربری نیز بهبود می یابد. به این ترتیب، اگر قصد دانلود ویدیویی به حجم یک گیگابایت را داشته باشد، زمان لازم برای این کار به یک سوم زمانی که در شبکه های دو کانالی لازم است کاهش می یابد.
شرکت اسپرینت در حال حاضر شش دستگاه را به فروش می رساند که دارای امکان اتصال به شبکه های موبایل سه کانالی هستند. انتظار می رود که استفاده از این دستگاه ها طی سال های آینده رشد چشمگیری پیدا کند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا