اخبار

گوشی جدید هواوی با دو مدل از FCC تاییدیه دریافت کرد؛ آیا جانشین نکسوس ۶P عرضه می‌شود؟

به‌تازگی سازمان FCC دو مدل از گوشی جدید هواوی به شماره مدل‌های H1622 و H1710VL را در وب سایت خود قرار داده که به معنی دریافت تاییدیه از این سازمان و نزدیک بودن به زمان رونمایی و عرضه‌ی آنها است. هرچند گمان می‌رود این محصول جدید در واقع جانشین نکسوس ۶P محبوب باشد.
اگر به یاد داشته باشید سال گذشته کمپانی هواوی به سفارش گوگل، محصول جدیدی از برند نکسوس را به نام نکسوس ۶ پی (Nexus 6P) ساخت و روانه‌ی بازار کرد که توانست موفق نیز عمل کند. هرچند برای سال ۲۰۱۶ نوبت به اچ تی سی رسیده تا محصولات جدیدی از برند نکسوس بسازد؛ اما به نظر می‌رسد این موضوع باعث نشده که هواوی از ساخت جانشینی برای نکسوس ۶ پی دست بکشد.
پیرو آنچه در مقدمه خواندید هر دو گوشی در واقع دو مدل از یک محصول هستند که با شماره مدل‌های مختلفی توانسته‌اند از سازمان FCC تاییدیه دریافت کنند. جالب است بدانید که نکسوس ۶P دارای شماره مدل H1511 و H1512 بود و شباهت این شماره مدل‌‌ها به شماره مدل‌های گوشی جدید هواوی باعث شده تا تصور کنیم جانشینی برای نکسوس ۶ پی در راه است.
در طرف دیگر، اچ تی سی در حال ساخت دو گوشی از برند نکسوس است؛ یک مدل که با نام سیلفیش (S-1) شناخته می‌شود صفحه‌ی ۵ اینچی داشته و مدل دیگر که مارلین (M-1) نام دارد از نمایشگر ۵٫۵ اینچی بهره می‌برد.
چیزی که باعث می‌شود به ساخت جانشینی برای نکسوس ۶ پی امیدوار شویم سخنان یکی از مسئولین هواوی است که در دسامبر سال گذشته گفت هواوی بسیار علاقه‌مند است تا نکسوس ۷ (Nexus 7) را بسازد و همچنین گفته دش که هواوی برای سال ۲۰۱۶ یک دیوایس از برند نکسوس خواهد ساخت.
هرچند با وجود تصاویری که از گوشی جدید هواوی در سازمان FCC تهیه شده، نمی‌توان لوگوی نکسوس را بر روی این محصول مشاهده کرد. در تصاویر می‌شود مشاهده کرد که گوشی جدید هواوی در انتهای خود از پورت USB نوع C برخوردار بوده و به همراه جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری عرضه خواهد شد.
همچنین باتری با ظرفیت ۳,۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت نیز قابل رویت بوده و طبق گفته‌های FCC تنها تفاوتی که میان دو مدل می‌توان یافت در سیستم عاملی است که بر روی آنها نصب شده است.
با این حساب امکان دارد یک مدل با سیستم عامل اندروید ۷٫۰ نوقا عرضه شده و دیگری نیز مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۶٫۰٫۱ مارشمالو باشد. در صورتی که گوشی جدید هواوی در واقع یکی از محصولات برند نکسوس باشد سال ۲۰۱۶ اولین سالی خواهد بود که شاهد عرضه شدن ۳ تلفن هوشمند از این برند خاص خواهیم بود.
 

گوشی جدید هواوی

گوشی جدید هواوی

گوشی جدید هواوی

گوشی جدید هواوی

گوشی جدید هواوی

گوشی جدید هواوی

منبع :phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا