آموزش و ترفنداخبار

چگونه گوشی خیس شده را نجات دهیم !!!

اگر شما گوشی هوشمند خود را معمولا همراه با خود به استخر و یا ساحل می برید، شما ریسک بزرگی را قبول کرده اید. دومین عامل رایجی که موجب از بین رفتن گوشی ها می شود، افتادن در آب است. این اتفاق در تابستان ها نیز که مراجعه به استخر و ساحل بیشتر است خیلی بیشتر روی می دهد.
کلیک – در این جا قصد داریم به شما نکاتی را آموزش دهیم تا در صورت روی دادن این حادثه برای شما، بتوانید گوشی خود را نجات دهید. البته شاید نفوذ آب به گوشی شما آنقدر زیاد باشد که انجام این کار ها نیز فایده چندانی نداشته باشد، ولی در هر صورت بهتر از ایستادن و نگاه کردن گوشی در حال غرق شدن است.
در صورتی که گوشی شما در کیس و کاور قرار دارد، آن را بیرون بیاورید. سپس فورا آن را خاموش کنید. انجام این کار از ایجاد اتصال های کوتاه جلوگیری می کند. بعد کلیه درگاه ها گوشی را باز کنید تا آب خارج شده و خشک شود. هدفون و شارژر را خارج کنید. شما ممکن است از خروج خود به خودی قطرات آب از گوشی متعجب شوید. درون ورودی هدفون (جک) با قدرت تمام فوت کنید و تا می توانید این کار را ادامه دهید تا اکثر قطرات آب از گوشی بیرون بیاید.
سیم کارت را خارج کنید و آن را در محلی خشک و امن قرار دهید. مواظب باشید آن را گم نکنید!
در صورتی که گوشی شما در آب شور، آب کثیف یا مایع دیگری سقوط کرده است، آن را با آب تمیز آبکشی کنید و اجازه دهید آب کثیفی ها را پاک کند. آن را درون آب غوطه ور نکنید، فقط یک آبکشی ساده کافیست. اکنون آن را در یک محل خشک و امن قرار دهید تا خشک شود. اگر چه گرما موجب خشک شدن بیشتر می شود، ولی گوشی را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید، چرا که موجب داغی بیش از حد گوشی می شود.
پس از رفتن به خانه، یک کاسه برنج خشک آماده کرده و گوشی را درون آن قرار دهید. حتی اگر به کثیف شدن گوشی زیاد اهمیت نمی دهید، می توانید آن را در آرد گندم و یا جوی ساده قرار دهید. توجه داشته باشید که آرد های شیرینی پزی معمولا دارای شکر و مواد دیگری نیز هستند، پس از آن ها استفاده نکنید چرا که گوشی را کثیف و چرب می کند.
توجه داشته باشید که مهم ترین مسئله پس از خروج گوشی از آب روشن نکردن آن است.
چند روزی صبر کنید تا گوشی کاملا خشک شود. کوچکترین قطره آب باقی مانده در داخل گوشی می تواند پس از روشن شدن به آن صدمه بزند. صبور باشید، هر چقدر بیشتر صبر کنید بهتر است. اگر در دفع اول گوشی روشن نشد، آن را به شارژ متصل کرده و چند روز دیر صبر کنید. انجام این کار ها به صورت تضمینی نمی تواند گوشی شما را نجات دهد، ولی در اکثر مواقع جواب داده و می تواند شانس دومی به گوشی هوشمند شما برای بقای خود بدهد.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا