اخبار

گوشی زوک زد ۲ توانست مجوز تنا را دریافت کند

گوشی زوک زد ۲ (Zuk Z2) تائیدیه‌ی تنا را به دست آورد و از تراشه اکسینوس ۸۸۹۰ در آن هیچ خبری نیست. چندی پیش مدیر‌عامل کمپانی ZUK، چانگ چن (Chang Chen)، با انتشار تصویری در شبکه‌ی اجتماعی ویبو نشان داد که پرچم‌دار جدیدش در ماه مه از راه خواهد رسید. پرچم‌داری با نام زوک زد ۲ (ZUK Z2).
یکی از بارزترین ویژگی‌های این گوشی که به آن اشاره می‌شد، وجود پردازنده‌ سامسونگ اکسینوس ۸۸۹۰ بود. اگرچه بعد از دیدن اولین تیزر تبلیغاتی از گوشی بعدی این کمپانی همه برای دیدن آخرین تراشه‌ی سامسونگ ناامید شدند، در این تیزر نشان داده شده بود که گوشی زوک زد ۲ با تراشه‌ی اسنپدراگون همراه خواهد بود. سپس این باور به وجود آمد که نسخه‌ای از این دستگاه می‌تواند به تراشه‌ Exynos 8890 مجهز شود؛ اما این باوری است که احتمالا اتفاق نخواهد افتاد. زوک زد ۲ در وب‌سایت صدور گواهینامه‌ی TENAA دیده شد و وجود تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ در آن تایید گردید.
 

گوشی زوک زد 2

گوشی زوک زد 2

 
اجازه دهید قبل از آنکه مشخصات این گوشی را بررسی کنیم، نگاهی به طراحی آن بیندازیم. تغییر آن‌چنانی نسبت به گوشی ZUK Z2 Pro دیده نمی‌شود. به‌جز اندازه‌ی نمایشگر آنکه از ۵٫۲ اینچ در گوشی زوک زد ۲ پرو به ۵ اینچ در زوک زد ۲ کاهش یافته و همچنین دوربین عقب که به‌جای قرار گرفتن در وسط پنل پشتی به گوشه‌ی سمت چپ بالای آن انتقال یافته است.
مشخصات فنی مدل زوک زد ۲ شامل یک پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام با سرعت پردازش ۲٫۱۵ گیگاهرتز است. این دستگاه در دو نسخه‌ی متفاوت از لحاظ فضای ذخیره سازی عرضه خواهد شد. مدلی با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و نسخه‌ی دیگر با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی همراه خواهد شد.
نمایشگر ۵ اینچی آن از کیفیت تصویر فول اچ دی (رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل) برخوردار شده، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پنل پشتی آن جای گرفته و در جلو برای گرفتن سلفی و ویدئو چت دوربینی ۸ مگاپیکسلی دیده خواهد شد. باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در آن نیز تقریبا معقول به ‌نظر می‌رسد. این دستگاه که مجهز به درگاه سیم کارت دوگانه است از شبکه‌ ارتباطی ۴G LTE نیز پشتیبانی کرده و مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۶٫۰٫۱ مارشمالو خواهد بود.
در لیست تنا، هیچ اشاره‌ای به پردازنده اکسینوس ۸۸۹۰ نشده است و جای تعجب است که چرا مدیر‌عامل این کمپانی درباره‌ی این دستگاه چنین چیزی را اظهار کرده است. گوشی لنوو زوک زد ۲ در ۳۱ ماه مه (۱۱ خرداد ماه) به‌طور رسمی معرفی خواهد شد. در آن روز از جزئیات بیشتری پرده ‌برداری خواهد شد.
 
گوشی زوک زد 2

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا