اخبار

گوشی نوبیا Z11 مینی ۳۱ فروردین معرفی خواهد شد

گوشی نوبیا Z11 مینی ۱۹ آوریل توسط کمپانی نوبیا معرفی خواهد شد.نوبیا یکی از شرکت های تابعه هلدینگ زد تی ایی (ZTE) است که در سال گذشته تعدادی گوشی هوشمند نسبتا خوب را معرفی کرد. این کمپانی در ماه می گذشته گوشی های نوبیا Z9، Z9 مینی و Z9 مکس را روانه بازار کرد.

با توجه به اینکه کمپانی نوبیا چندی پیش در ماه ژانویه و در طول برگزاری نمایشگاه CES وب‌سایت nubia.com را معرفی کرد به نظر می‌رسد که این شرکت هدف جدید خود را امسال ورود به بازارهای خارج از آسیا قرار داده و ممکن است گوشی نوبیا Z11 مینی اولین گوشی هوشمندی باشد که به خارج از مرزهای آسیا پا می‌گذارد.
نوبیا Z11 مینی، ماه گذشته توانست تأییدیه تنا (TENAA) را به‌دست آورد و کمپانی نوبیا اعلام کرد که رویدادی را در ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین ماه) برگزار خواهد کرد. فرض بر این است که Z11 مینی نیز یکی از گوشی‌های معرفی شده در آن روز باشد. هرچند که این خبر هنوز تائید نشده اما اگر نگاهی به تیزر رسمی ۱۹ آوریل نوبیا بیندازید گوشی هوشمند کوچکی را خواهید دید که برای قرار گرفتن در کیف پول کوچکی نیز مناسب خواهد بود.
گوشی نوبیا Z11 مینی
 
شاید این خبر با توجه به اینکه کاربران نوبیا چندی پیش در یک همه‌پرسی که توسط یکی از بنیان‌گذاران این کمپانی انجام گرفت و به گوشی ۴٫۷ – ۵ اینچی رأی دادند، چندان هم تعجب‌برانگیز نباشد. اکنون فقط این سؤال باقی می‌ماند که آیا این شرکت در آن روز گوشی‌های نوبیا Z11 و نوبیا Z11 مکس را نیز معرفی خواهد کرد؟ ممکن است، اما هنوز هیچ نشانه‌ای  از آن دیده نشده؛ تنها سرنخی که وجود دارد تیزر تبلیغاتی نوبیا است و این موضوع که تا این لحظه تنها گوشی نوبیا Z11 مینی توانسته است تأییدیه تنا را به‌دست آورد.
ممکن است برنامه این شرکت برای عرضه نوبیا Z11 و Z11 مکس در ماه مه می، یعنی یک سال پس از راه‌اندازی خط تولید نوبیا Z9 صورت گیرد، اما این خبر هم هنوز تأیید نشده است. درهرصورت باید تا ۳۱ فروردین صبر کرد، شاید این کمپانی در آن روز هر سه گوشی را معرفی کند.
اگر بخواهیم نگاهی به مشخصات فنی گوشی نوبیا Z11 مینی بیندازیم، بر اساس لیست تائید شده توسط TENAA، این گوشی دارای نمایشگر ۵ اینچی فول اچ دی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است. ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی داشته و از یک پردازنده هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی اسنپدراگون که یک تراشه میان رده کوالکام خواهد بود، قدرت می‌گیرد. بخش ثبت تصاویر در این گوشی را دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی در پشت و دوربینی ۸ مگاپیکسلی که در جلو قرار گرفته بر عهده دارند. این گوشی با یک باتری ۲۷۵۰ میلی آمپر ساعتی و سیستم‌عامل اندروید ۵٫۱ لالی پاپ یا اندروید ۶٫۰ مارشمالو عرضه شده و رابط کاربری سفارشی نوبیا بر بالای آن دیده خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا