اخبار

گوشی هوشمند Aquos R3 مجهز به اسنپدراگون شرکت شارپ

شرکت شارپ، گوشی هوشمندی را تحت عنوان Aquos R3 معرفی کرده که اندازه صفحه نمایشگر آن ۲/۶ اینچ بوده در ۱۲۰ هرتز رفرش می شود. در این گوشی از پروسسور اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده شده است. شرکت شارپ، تلفن هوشمند خود تحت عنوان Aquos R2 compact  را در نوامبر سال گذشته معرفی کرد که یگ گوشی با ناچ دوگانه است. این شرکت در اقدامی تازه، گوشی هوشمند خود بنام Aquos R3 را معرفی کرد که در نوع خود بی نظیر است.

اندازه نمایشگر گوشی هوشمند Aquos R3، ۲/۶ اینچ بوده که براساس فناوری Pro IGZO بوده و ۳۱۲۰ رزولوشن دارد که با ۱۲ هرتز رفرش می شود. فناوری HDR10 در این گوشی به کار رفته و برای اولین بار دو ناچ در آن استفاده شده است. اولین ناچ در بالای نمایشگر که سنسور ۳/۱۶ مگاپیکسلی را پشتیبانی می کند و دومی در پایین صفحه نمایشگر بوده که حسگر شناسایی اثر انگشت و دکمه هوم را براساس آن وظایف خود را تکمیل می کنند. ناچ بالایی نسبت به پایینی کوچکتر است.

دوربین این گوشی دوتایی بوده و در وضعیت عمودی و در گوشه چپ پنل پشتی دستگاه قرار گرفته است. رزولوشن این دوربین ۲/۱۲ مگاپیکسل با دیافراگم f/1.7  و زاویه دید ۷۸ درجه به همراه با یک سنسور با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.4 و زاویه دید ۱۲۵ درجه ای است. قابلیت هایی مثل AI Live Story  و AI Live Shutter در دوربین گوشی Aquos R3  به کار گرفته شده است.

چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ و رم ۶ گیگابایت در گوشی Aquos R3 تعبیه شده و مقادیر حافظه دستگاه از این فراتر نخواهد رفت. حافظه داخلی دستگاه ۱۲۸ گیگابایت بوده و در آن اندروید pie به کار رفته است. قدرت باطری ۳۲۰۰ میلی آمپر بوده که می توان آن را با توان ۱۱ وات به صورت وایرلس نیز شارژ کرد. با این اوصاف و تعاریف، قیمت این گوشی جدید شاپ و همچنین زمان عرضه آن مشخص نشده و در پرده ابهام قرار دارد.

گوشی هوشمند Aquos R3 با نام تجاری Aquos R2 Compactشناخته می شود و شاید بسیاری از افراد این چنین گوشی را نشناسند. شرکت شارپ اعلام کرده که این گوشی زیبا و قدرتمند فقط در کشور ژاپن به فروش خواهد رسید و به همین دلیل این شرکت هنوز قیمت فروش آن را مشخص نکرده است. شاید شرکت ژاپنی شارپ به دلایل خاصی تمایل به عرضه بین المللی دستگاه ندارد و دوست دارد که ژاپنی ها به طور انحصاری از این دستگاه استفاده کنند.

رزولوشن صفحه نمایش ۱۴۴۰×۳۱۲۰  پیکسل است و در دوربین دستگاه فناوری هوش مصنوعی به کار گرفته شده است. صفحه نمایش آن بدون حاشیه بوده و شارژ چرخانی ویژگی جدید این محصول بوده و دستیار هوشمند صوتی برای کمک به کاربر طراحی شده است.  بدنه گوشی از آلومینیوم ساخته شده و زمانی که آن را با گوشی هایی مانند گلکسی S8 سامسونگ و جی۶ ال جی مقایسه می کنیم متوجه می شویم که یک گوشی معمولی است و تفاوت چندانی با سایر گوشی ها ندارد. صفحه نمایش این گوشی با کریستال مایع اکسید روی و ایندیوم-گالیوم ساخته شده است.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا