اخبار

گوگل روی سیستم ورود به حساب کاربری بدون نیاز به پسورد کار می‌کند

شرکت بزرگ و محبوب گوگل اخیراً گزارش داده است که در حال کار بر روی سیستمی برای ورود کاربران به حساب‌ کاربری گوگل خود بدون نیاز است که بدین منظور آن‌ها تنها به گوشی خود نیاز خواهند داشت. این قابلیت را پیش از این برای اولین بار یکی از کاربران سایت Reddit لو رفت که یک دعوت‌نامه برای آزمایش این سرویس دریافت کرده بود. وی تصاویر اسکرین‌شات زیر را در این رابطه منتشر کرده بود:

آن‌طور از این تصاویر مشخص می‌شود، کاربران برای استفاده از این سیستم در ابتدا نیاز خواهند داشت که گوشی‌هوشمند خود را به گوگل معرفی یا اصطلاحاً بشناسانند که پس از این کار، ویژگی مذکور برای آن‌ها فعال می‌شود. این قابلیت کاربران را قادر خواهد ساخت تا بعد از این برای ورود به حساب کاربری گوگل خود از کامپیوتر یا هر دستگاه دیگری، تنها نیاز به وارد کردن ایمیل خود داشته باشند تا سیستم به آن‌ها اجازه ورود بدهد.
به دنبال شناسایی گوشی توسط سیستم، تنها یک اعلان مبنی بر پذیرش و دریافت مجوز روی گوشی ظاهراً خواهد شد که پس از تأیید آن، ثبت نام در این سرویس با موفقیت انجام خواهد شد. البته باید توجه داشت که استفاده از پسورد به قوت خود باقی خواهد بود و کاربر می‌تواند در صورت تمایل از این روش سنتی و مرسوم برای ورود به حساب کاربری خود استفاده کند.
در همین رابطه یک سخنگوی گوگل گفته است: “ما از یک گروه کوچک کاربرانمان دعوت کرده‌ایم تا در آزمودن این روش به ما کمک کنند و بدون پسورد به حساب‌های کاربری خود وارد شوند.” وی همچنین افزوده است: “امروزه دیگر استفاده از پسوردهایی نظیر “۱۲۳۴۵۶” یا خود کلمه “password” و پسوردهای این‌چنینی دیگر در سیستم‌های پیشرفته جایی ندارند”
گفتنی است این سرویس روی هر دو پلتفرم محبوب اندروید و iOS آزمایش خواهد شد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا