اخبار

گوگل شروع توسعه اندروید P را اعلام کرد

هفته پیش گوگل از سیستم عامل جدید خود به نام اندروید اوریو ۸٫۰ رونمایی کرد. حال به نظر می رسد ه این شرکت روند توسعه اندروید بعدی یعنی اندروید P را شروع کرده است. در بررسی‌هایی که انجمن XDA روی وب‌سایت AOSP انجام داده است، کدهایی وجود دارد که نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل اندروید را با نام اندروید P تأیید می‌کند. گمان می‌رود گوگل در حال آزمایش این نسخه از سیستم‌عامل اندروید روی گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال باشد؛ البته، نسخه‌ی آزمایشی به هیچ عنوان در اختیار کاربران یا حتی اعضای برنامه‌ی آزمایشی سیستم‌عامل اندروید قرار نگرفته و تنها تیم توسعه‌دهنده در شرکت گوگل در حال ارزیابی تغییرات اولیه است.
اگر گوگل بخواهد در سال ۲۰۱۸ این سیستم عامل را رونمایی کند، توسعه آن نیز باید از همین ماه آغاز می شد چرا که زمان بندی برای عرضه و انتشار هر نسخه از اندروید زمانی ما بین ۳ الی ۷ ماه خواهد برد.
یکی از انتقاداتی که از سوی کاربران نسبت به گوگل برای عرضه نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید وارد می‌شود، بی‌توجهی این سازنده نسبت به آمار استفاده از نسخه‌های جدید پلتفرم اندروید است. در واقع بسیاری مایل هستند بدانند که چرا با وجود سهم کم نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید در بازار موبایل، گوگل به انتشار به‌روزرسانی‌های جدید ادامه می‌دهد!
اندروید منتشر شده توسط گوگل فقط روی گوشی های خود شرکت بدون دست کاری ارسال می شوند ولی برای شرکت های دیگر یا روی یک UI پیاده می شوند و یا این که به صورت دست کاری شده با کمی تاخیر در عرضه به دست کاربران می رسد.به همین جهت، انتشار به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل اندروید برای این مدل‌ها اندکی زمان می‌برد و گوگل مسئولیتی بابت انتشار به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل اندروید برای این محصولات ندارد. ضمن اینکه تمامی کاربران به نسخه‌‌ی سیستم‌‏عامل اندروید که روی گوشی‌ آن‌ها اجرا می‌شود؛ چندان اهمیت نمی‌دهند. با این‌حال گوگل باید تلاش کند تا قابلیت‌های سیستم‌عامل اندروید را به‌منظور رقابت در بازار موبایل بهبود دهد و همین موضوع، باعث خواهد شد نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید شکل بگیرد.
باید منتظر ماند و دید که تاریخ عرضه مستقیم این اندروید و معرفی آن چه ماهی از سال ۲۰۱۸ خواهد بود. یکی‌دیگر از مواردی که درباره‌ی این نسخه نمی‌دانیم، نام تجاری سیستم‌عامل اندروید P است. شرکت گوگل تا قبل از معرفی رسمی، از حروف الفبا برای اشاره به نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند؛ به‌عنوان مثال اندروید اوریو که به‌تازگی معرفی شده است، تا چندی پیش اندروید O نامیده می‌شد یا اندروید نوقا تا قبل از معرفی رسمی،  با نام اندروید N مورد اشاره قرار می‌گرفت.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا