اخبار

گوگل در فکر تغییراتی در نرم افزار گوشی های نکسوس است

سالهاست که گوشی های نکسوس گوگل با مفهوم اندروید استوک مترادف بوده اند. گرچه این گوشی ها ممکن است در هر نمونه جدید تعدادی ویژگی جدید را به نمایش بگذارند، ولی در کل همیشه توانایی های پایه پلتفرم اندروید را ارایه کرده اند. اما خبر جدید این است که این وضعیت ممکن است زیاد ادامه نیابد.
ساندار پیچای روز گذشته اعلام کرد که گوگل قصد دارد از این پس با دقت و بسیار هوشمندانه قابلیت هایی را به اندروید نصب شده بر روی دستگاه های نکسوس بیافزاید. گوگل همچنین قصد دارد در خصوص طراحی این گوشی ها اعمال نظر بیشتری داشته باشد. البته هنوز هم سخت افزار این گوشی ها توسط کمپانی های سوم شخص تولید می شود، اما به نظر می رسد گوگل قصد دارد از این پس کنترل و نظارت بیشتری بر روی مراحل مختلف پروژه نکسوس داشته باشد.
پیچای در سخنان روز گذشته همچنین به مواردی در خصوص حفظ حریم شخصی افراد و بخصوص برای GoogleHome پرداخت. وی همچنین به رعایت بیشتر حریم شخصی اشاره کرد و به عنوان نمونه به ارایه امکانی پرداخت که نتایج جستجوی کاربر را با گذشت ۴ ساعت حذف و از حافظه خارج می کند.
ساندار پیچای، همچنین خیلی مصرانه بر این موضوع تاکید داشت که گوگل قصد دارد در کشور چین حضور داشته باشد و در حال حاضر مشغول بررسی امکانات است. منظور پیچای از این حرف تا حدودی گنگ است ولی شاید با ورود گوگل پلی و سایر سرویس های اندرویدی به چین بتوان مفهوم آن را درک کرد.
 
در این خصوص بزرگترین چالش پیش روی گوگل ایجاد تعادل بین تمایل این کمپانی به کسب درآمد و مخالفت شدید آن با اعمال سانسور است. گوگل هیچ علاقه ای به وضعیت موجود که حذف بسیاری از سرویس های اندرویدی در چین را باعث می شود ندارد و قطعا علاقه ای هم ندارد به دلایل سیاسی بعضی اپلیکیشن ها یا نتایج جستجو را در این کشور حذف و سانسور کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا