اخبار

گوگل نسخه ارزان پیکسل را نخواهد ساخت

گوگل نسخه ارزان پیکسل را نخواهد ساخت

گوگل پیکسل

در ماه ژانویه سال میلادی جاری شایعاتی در زمینه انتشار نسخه‌ای ارزان از تلفن همراه هوشمند پیکسل بودیم، اما ریک اوسترلو (Rick Osterloh) به‌عنوان نایب‌رئیس ارشد کمپانی گوگل به این شایعات پایان داد.

ریک استرلوه دراین‌باره اظهار داشت که تلفن همراه پیکسل ۲ یک تلفن همراه رده‌بالاست و این شرکت قصد ندارد تا این نسخه از تلفن‌های همراه ویژه خود را با قیمتی خوب به بازار عرضه کند. هم‌اکنون شایعات جدیدی در این زمینه منتشر شده است که حاکی از دقت بیش‌ازاندازه در ریک استرلوه در این سخنرانی است. بر اساس این شایعات، گوگل قطعا در حال کار بر روی ساخت تلفن همراه هوشمند خوش قیمتی است و این کار را بر عهده تیم طراحی کننده پیکسل گذاشته است اما بااین‌حال بنابر سخنان واضح ریک استرلوه، این تلفن همراه هوشمند از نسخه پیکسل‌ها نخواهد بود. احتمال می‌رود که این تلفن همراه هوشمند نمونه‌ای مشابه از اندروید وان باشد که توسط این کمپانی طراحی شده و بازار مورد هدف آن نیز بازارهای رو به رشد است.

بااین‌حال هنوز نمی‌توان به‌صورت قطعی این شایعات را تائید کرد. این شایعه جدید بسیار منطقی به نظر می‌رسد زیرا احتمال می‌رود که گوگل بخواهد تا برنامه ناامیدکننده اندروید وان را جانی دوباره بخشیده و این کار را نیز دقیقا با ساخت سخت‌افزار و تلفن همراه هوشمند برند خود انجام دهد. علاوه بر این منطقی به نظر می‌رسد که گوگل قصد داشته باشد تا برند پیکسل را مختص تلفن‌های رده‌بالا نگه دارد و بخواهد که نام پیکسل تداعی‌کننده بهترین گوگل در ذهن کاربران باشد.

بااین‌حال موضوعی که همچنان در این میان مشخص نشده است این است که گوگل هنوز نتوانسته است توانایی خود در تولید تلفن همراه هوشمند در مقیاس بالا را به اثبات برساند. این شرکت مجبور نبوده است تا حجم تولید دستگاه‌های پیشین خود نظیر کروم‌بوک پیکسل و پیکسل C انجام دهد چرا که بازار این دستگاه‌ها زیاد بزرگ نبوده‌اند؛ اما تلفن‌های همراه پیکسل به‌صورت مداوم از دسترس خریداران خارج می‌شد و این شرکت بارها تولید آن‌ها را تمدید کرده بود.

بااین‌حال انتظار می‌رود که تقاضا برای تلفن همراه هوشمند برند گوگل بسیار زیادتر از تلفن‌های همراه هوشمند پیکسل باشد و هنوز نمی‌توان مطمئن بود که گوگل بتواند این میزان تقاضا برای خرید این تلفن همراه را جوابگو باشد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا