اخبار

گوگل پیکسل ۴ را منحصربفرد می سازد

تا به حال درباره عرضه گوشی پیکسل ۴ اخبار ضد و نقیضی شنیده ایم. شاید گوشی پیکسل ۴ بدون هیچ دکمه خارجی عرضه شود. شرکت گوگل قصد دارد که دو گوشی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس را با مشخصات و ویژگی های منحصر به فردی ارائه کند. ولی قبل از عرضه این گوشی ها، کاربری بنام جان پراسر، به اطلاعات این گوشی ها دسترسی یافته و آن ها را منتشر کرده است.

جان پراسر که یک فرد ناشناسی است  وچنین اظهار نظر کرده که این گوشی ها به دکمه فیزیکی مجهز  نخواهند شد. شرکت گوگل قصد دارد که بجای دکمه های فیزیکی لمس شونده، دکمه های لمسی را جایگزین کند. شرکت گوگل تصمیم گرفته که دو گوشی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ XL با قابلیت Active Edge عرضه کند. این نوع قابلیت در نسل های قدیمی در گوشی هایی قرار داشت که بخش های فریم آن ها فعال بوده و از دکمه های فیزیکی استفاده نشده بود. بنابراین مشخص می شود که شرکت گوگل قصد دارد که دکمه های لمسی را حذف کرده و از دکمه های جایگزین استفاده کند.

البته تغییر رویکرد گوگل ممکن است با برخی انتقادها مواجه شود و از طرفی این که این سخن در حد حرف بوده و شایعه ای بیش نباشد. جان پراسر از حدود یک سال به مشخصات فنی گوشی های سری پیکسل پی برده بود و در حدود یک سال پیش نیز به مشخصات فنی گوشی ها ۳ و ۳ ایکس پیکسل پی برده بود. همه جزئیاتی که ایشان بیان کرده بودند درست بود. جان پراسر از خیلی وقت پیش به عرضه دو گوشی متوسط و میان رده  ۳A و ۳ALX پی برده بود.

جان پراسر حتی برخی اخبار مربوط به گوشی ها را تایید کرده است. ایشان گفته اند که گوشی های نسل چهارم با سوراخ ناچ عرضه خواهد شد و ناچ متصل به حاشیه وجود نخواهد داشت. بنابراین مشخص می شود که حاشیه های نواری در گوشی پیکسل ۴ بسیار ظریف و متقارن خواهند بود. همچنین چنین برآورد شده که گوشی های پیکسل ۲ و ۳، شرکت گوگل، بلندگوهای استریو تعبیه خواهد شد.

حسگرهای اثر انگشت فیزیکی در گوشی های فعلی در پنل پشتی تعبیه شده ولی قرار بر این شده که از حسگرهای مدرن زیرصفحه در نسل چهارم گوشی استفاده شود. البته رویکرد گوگل در به کارگیری حسگرهای اولترا سونیک و اپتیکال مشخص نشده است. شرکت گوگل تصمیم گرفته که در گوشی های جدید از دوربین دوگانه استفاده کند، ولی تصمیم گوگل در مورد استفاده از لنز دوم از نوع تله فوتو یا زاویه باز مشخص نیست. حتی شایعه شده بود که جهت دوربین دوگانه به صورت افقی خواهد بود.

پیش بینی شده که در گوشی های سری پیکسل همانند گلکسی ۱۰ سامسونگ ، ThinQ G8 ال جی و وان پلاس ۷ پرو، از پروسسور کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده شود. حافظه داخلی این گوشی ها ،۱۲۸ گیگ و رم آن ها نیز ۶ گیگ خواهد بود. همچنین پیش بینی شده که سیستم هردو گوشی ۴X و ۴XL، اندروید ۱۰ خواهد بود.

سایر مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری، گوشی ها، باتری های بزرگ تر، شارژ سریع و شبکه ارتباطی GLT4 و IP68 است و گوگل به ایجاد شبکه ارتباطی ۵G در گوشی های خود می اندیشد ولی این قابلیت در گوشی های نسل چهارم قرار نگرفته است.

احتمالا دو گوشی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ال ایکس در هفته دوم ماه اکتبر معرفی و عرضه شده و از همان لحظه، پیش فروش این گوشی ها کلید بخورد ولی این گوشی ها پس از یک هفته از معرفی به بازار عرضه خواهند شد. آیا به نظر شما گوشی های پرچمدار گوگل برای مردم جذابیت خواهند داشت؟


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا