اخبار

گوگل گزارش درصد استفاده از نسخه های مختلف اندروید در ماه دسامبر را منتشر کرد

گوگل امروز گزارش مربوط به آمار درصد نفوذ توزیع‌های مختلف سیستم عامل اندروید را منتشر کرده که مربوط به ماه دسامبر میلادی است. با استفاده از آمار می‌توان فهمید که گجت‌های مبتنی بر اندروید از کدامیک از نسخه‌های این سیستم عامل استفاده می‌کنند.
گوگل آمار مربوط به درصد استفاده از توزیع‌های مختلف اندروید را منتشر کرده که با استفاده از آن می‌توان درصد بکارگیری هر یک از نسخه‌های اندروید و میزان افزایش آن را به دست آورد.
براساس اطلاعات جدید ارائه شده توسط گوگل، اندروید ۶.۰ مارشمالو هم اکنون روی بیش از ۰.۵ درصد از گجت‌های اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آمار مربوط به میزان استفاده از اندروید مارشمالو ماه گذشته‌ی میلادی کمتر از ۰.۳ درصد بود که گزارش جدید گویای افزایش آمار در ماه جاری است. براین اساس اندروید ۵ ابنبات چوبی نیز بیش از ۲۹.۵ درصد از سیستم عامل اندروید نصب شده روی انواع گجت‌های مبتنی بر این سیستم عامل را به خود اختصاص داده است. سهم اندروید آبنبات چوبی در مقایسه با ماه گذشته‌ی میلادی بیش از ۴ درصد افزایش یافته است.
اندروید کیت‌کت نیز با در اختیار داشتن بیش از ۳۶.۶ درصد از سهم نسخه‌های مختلف اندروید را مال خود کرده است. هر سه نسخه‌ی اندروید آبنبات پاستیلی در مجموع بیش از ۲۶.۹ درصد را در اختیار دارد. نسخه‌های بستنی حصیری و نان زنجبیلی نیز هر دو کمی از سهم خود را در بازار از دست داده‌اند. یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های سیستم‌عامل متن باز گوگل اندروید فرویو نام دارد که همچنان سهمی ۰.۲ درصدی را مال خود کرده است.
انتظار می‌رود در ماه‌های آینده تغییرات بیشتری در سهم اندروید مارشمالو ببینیم، چراکه بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی در نیمه‌ی اول سال جدید میلادی محصولات خود را به آخرین نسخه از اندروید بروزرسانی خواهند کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا