اخبار

یک مهندس دیگر از سرویس نقشه Google Maps را به استخدام خود درآورد

شرکت Uber در هفته‌ای که گذشت برای بار دوم یکی از مهندسان اسبق سرویس نقشه گوگل را به استخدام خود درآورد. Manik Gupta این مطلب را امروز در صفحه LinkedIn خود تائید و اعلام کرد که زین پس به عنوان مدیر بخش نقشه‌های Uber مشغول به کار خواهد شد. وی تا پیش از نیز مسئولیت مشابهی را در دفتر مانتین ویوها بر عهده داشت.
اوبر تا پیش از این یکی دیگر از مهندسان سرویس نقشه گوگل مپ و گوگل ارث با نام Brian McClendon را هم استخدام کرده بود. به طور خاص، مسئولیت مک کلندون در گوگل نقشه‌برداری دقیق برای ایجاد ایمنی در خودروهای بدون راننده بوده است.
نیز از سال ۲۰۰۷ مشغول فعالیت در قسمت نقشه Google Maps بوده و در پستی دلیل پیوستن به تیم Uber را کسب تجربه جدید در یک کسب کار جدید عنوان کرده است. در طول سال گذشته شرکت اوبر سرمایه‌گذاری هنگفتی در بخش تکمیل نقشه سرویس خود هزینه کرده که می‌تواند نقش به سزایی در خدمت رسانی تاکسی‌های این شرکت ایفا کند.
این امر باعث خواهد شد افرادی که به فناوری‌های نوین علاقه‌مند هستند، به جای ایستادن در کنار خیابان برای کرایه یک تاکسی، از محل زندگی خود با اوبر تاکسی مورد نظر را سفارش دهند. لازم به ذکر است که استفاده از این سرویس صرفاً برای قشر مرفه جامعه نبوده و حتی شرکت‌های تجاری نیز می‌توانند از تاکسی‌های اوبر به عنوان سرویس کارمندان خود استفاده کنند.Uber پیش از آنکه تاکسی برسد، عکس راننده و ماشینش را به شما نشان می‌دهد و حتی روی نقشه مکان دقیق او و زمان رسیدن وی را نیز مشخص می‌کند. تا اینجای مطلب که همه‌چیز باب میل سفارش‌دهندگان تاکسی بود، اما این برنامه و اپلیکیشن هایش به هیچ عنوان با رانندگان تاکسی‌های درون‌شهری رابطه‌ی دوستانه‌ای ندارد.
ناگفته نمایند که فعالیت این سرویس در برخی از کشورها غیرقانونی اعلام شده و حتی چندی پیش شاهد آن بودیم که در دادگاهی در کره جنوبی حکم جلب مدیرعامل این شرکت صادر گردید. در هر حال اوبر قصد دارد وسعت حوزه کسب کار خود را گسترش داده به طوری که چندی پیش مبلغ ۵٫۵ میلیون دلار را در جهت حمایت از طرح صندلی رباتیک در یکی از دانشگاه‌های انگلستان متقبل شد.
لازم به یادآوری است که اوبر اوایل سال جاری نیز تعدادی از مهندسان بخش نقشه بینگ مایکروسافت را در جهت تکمیل پروژه UberPOOL که زمان رسیدن خودرو را بر اساس آخرین شرایط ترافیکی تخمین میزند به استخدام خود درآورد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا