اخبار

۱۰ گجت برتر دنیا در سال ۲۰۱۵

گجت یا ابزارک به تجهیزات کوچک و تازه ای اطلاق می‌شود که در آنها به نوعی یکی از فناوری های روز بکار رفته و برای انجام کارهای مخصوصی طراحی شده باشند.
تنها ده روز به انتها سال ۲۰۱۵ مانده است،سالی که از نظر تکنولوژی پیشرفت های چشمگیری در آن رخ داد و گجت های گوناگونی رونمایی شد،اما در این بین بهترین و کاربردی ترین گجت ها کدامند؟
 
انگشتر جادویی
این گجت که شبیه ابزارهای تخصصی شعبده بازها است،همچون انگشتر عادی در دست قرار می گیرد،اما این امکان را فراهم می کند تا به وسیله آن تلویزیون،لامپ ها و سایر لوازم خانگی را روشن یا خاموش کرد.علاوه بر آن امکان نصب نرم افزار بر روی گوشی های هوشمند از طریق این گجت ممکن شده است.
 
انگشتر جادویی
کفی کفش هوشمند
با نصب نرم افزار بر روی گوشی های هوشمند و از طریق بلوتوث می توان با این گجت ارتباط بر قرار کرده دمای پا را تنتظیم کرد.به عبارت دیگر می توان در فصل سرما درجه پا را افزایش داد و در تابستان آن را خنک کرد.
کفی کفش هوشمند
تصفیه کن گاردین
این گجت که تنها با یک پمپ مکانیکی کار می کند،در واقع ترکیبی از فیلتر آب و تصفیه کن است و برای کار نیازی به باتری و سایر مواد شیمیایی ندارد.این گجت قادر است تا در هر دقیقه ۲.۵ لیتر آب را تصفیه کند و علاوه بر صافی معمولی آب؛توانایی از بین بردن باکتری ها و دیگر ویروس های موجود در آب را نیز دارد.
تصفیه کن گاردین
کمربند هوشمند
از ویژگی های این کمربند داشتن یک موتور کوچک است که می تواند میزان فعالیت بدن و همچنین دور کمر را اندازه بگیرد.سپس بر اساس اطلاعات کسب کرده با بدن منطبق شده و اندازه کمر را بر اساس قطر آن در طول روز تنظیم می کند.
کمربند هوشمند
چراغ سنفونی
این چراغ علاوه بر لامپ LED ، یک اسپیکر داخلی نیز دارد و با نصب نرم افزار بر روی گوشی های هوشمند فعال می شود.سپس کاربر می تواند صدا و نور آن را از دور کنترل کند.
چراغ سنفونی
ساعت ورزشی هوشمند
این گجت با محاسبه میزان ضربان قلب، تعداد گام های برداشته شده، تعداد پله هایی که بالا و مجموع زمان فعالیت شخص،به کمک برنامه های داخلی خود یک مربی همیشه همراه به شمار می رود.
ساعت ورزشی هوشمند
کیف پول اکترونیکی
از ویژگی های این گجت می توان قابلیت ذخیره اطلاعات ۱۰ هزار کارد الکترونیکی را نام برد.در واقع این دستگاه تمامی اطلاعات کارت ها را بر روی یک کارت قرار می دهد.علاوه بر آن این کیف پول الکترونیکی دارای سیستم سخن نگار است و تا زمانیکه صدای صاحب خود را تشخیص ندهد،هیچ گونه عملیات بانکی صورت نمی گیرد.
کیف پول اکترونیکی
هدفون آرامش بخش
این گجت مانند نوار مغز به اندازه گیری فرکانس های مغز پرداخته و با وصل شدن به گوشی هوشمند فضایی بدون استرس در ذهن ایجاد می کند.
هدفون آرامش بخش
ترازوی اندازه گیری ارزش غذایی
یکی از خاص ترین گجت های معرفی شده در سال ۲۰۱۵ این ترازو است که به کمک فناوری خاص خود قادر است تا اطلاعات دقیقی راجع به ارزش غذایی یک محصول بدهد.
ترازوی اندازه گیری ارزش غذایی
تشک رویایی
فناوری استفاده شده در این تشک قادر است در فصل سرما دمایی منطبق با بدن انسان تولید کرده و در فصل گرم سال نیز دمای بدن شخص را خنک کند و تجربه یک خواب رویایی را برای افراد به ارمغان بیاورد
تشک رویایی
منبع : زوم تک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا