اخبار

۵ مورد از بهترین اپلیکیشن های برقراری تماس تصویری

این روزها انواع و اقسام اپلیکیشن های ارتباطی ساخته شده که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را دارند.با توجه به اینکه این نوع برنامه ها امروزه کاربرد بسیاری در میان مردم دارند ، در این مطلب قصد داریم تا مورد از بهترین اپلیکیشن های برقراری تماس تصویری را معرفی و به اختصار مورد بررسی قرار داده‌ایم. معمولاً کاربران بهترین‌ اپلیکیشن‌ها را به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های خود انتخاب می‌کنند و به همین علت احتمالاً نام برخی از اپلیکیشن‌های نامبرده را شنیده و یا حتی از آن‌ها استفاده کرده باشید.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.
 
 

۱.FaceTime

FaceTimeFaceTime نام اپلیکیشن اختصاصی شرکت محبوب اپل برای برقراری تماس تصویری است که می‌توان گفت تمامی کاربران آیفون‌‌ها و آیپدهای این شرکت با آن آشنایی دارند. هرچند این اپلیکیشن تنها در سیستم‌عامل موبایل اپل یعنی iOS در دسترس است و کاربران سایر پلتفرم‌ها امکان استفاده از آن را ندارند، با این وجود برای مکالمه تصویری بین دو دستگاه اپل بدون شک بهترین گزینه انتخابی خواهد بود.
آنچه که گوشی‌های آیفون نقش به‌سزایی در برقراری سریع تماس تصویری شده، دسترسی مستقیم و بدون واسطه و هیچ عمل اضافی به این سرویس توسط خود اپلیکیشن مخاطبین است که استفاده از اپلیکیشن FaceTime را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مقدور ساخته است. به علاوه یکی دیگر از مزایای برقراری تماس‌های تصویری با استفاده از این اپلیکیشن مصرف باتری کم بوده که برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت است.
نکته قابل ذکر دیگر در خصوص FaceTime این است که این اپلیکیشن همانند سایر اپلیکیشن‌هایی که پس از این معرفی خواهند شد از زنگ‌های هشداری بهره نمی‌برد؛ بنابراین اگر در این زمینه به دنبال یک اپلیکیشن کامل می‌گردید و تنها ملاک شما دسترسی سریع به آن نیست، استفاده از یکی دیگر از اپلیکیشن‌های ذکر شده در این فهرست را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
 
 
 

Google Hangouts

Google-Hangoutsهنگ‌اوتز گوگل اپلیکیشن پیام‌رسانی است که علاوه بر اینکه به صورت پیش‌فرض روی اغلب دستگاه‌های اندرویدی نصب شده،‌ استفاده از آن در پلتفرم iOS نیز امکان‌پذیر است. برای آن دسته از کاربران iOS که نیازمند برقراری تماس تصویری بین دو سیستم‌عامل مطرح هستند، این اپلیکیشن می‌تواند گزینه بسیار ارزشمند و مناسبی باشد.
علاوه بر امکان برقراری تماس تصویری با هریک از افراد موجود در لیست مخاطبین گوشی‌هوشمند خود به صورت مجزا، هنگ‌اوتز قابلیت تماس تصویری گروهی تا ۱۰ کاربر را نیز برای کاربران خود ارائه کرده و همین ویژگی این اپلیکیشن را به بهترین گزینه برای آن دسته از کاربرانی که خواستار تماس تصویری با تمامی اعضای خانواده خود و گفتگوی همزمان هستند، تبدیل کرده است. هرچند اپلیکیشن‌هایی دیگری نیز قابلیت مکالمه تصویری گروهی را دارا هستد اما می‌توان گفت که هنگ‌اوتز محبوب‌ترین برنامه در میان آن‌ها است.

Viber

Viber۲ اپلیکیشنی که تا کنون معرفی شد در واقع اپلییکیشن‌های پیش‌فرض سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS برای مکالمه تصویری بودند. حالا نوبت به معرفی اپلیکیشن‌های شخص ثالث رسیده که وایبر یکی از سرشناس‌ترین آن‌ها است که قابلیت برقراری تماس تصویری را در سال ۲۰۱۴ به اپلیکیشن خود اضافه نمود.
وایبر با ادغام دو ویژگی جالب و جذاب به کاربران خود امکان این را می‌دهد تا هم در هنگام چت ویدئوهای آماده شده را ارسال کنند و هم به صورت زنده چت تصویری داشته باشند. علاوه بر این، امکان به اشتراک گذاشتن استیکر، عکس، پیام صوتی و حتی موقعیت مکانی خود با دیگران را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد.
باید اذعان کرد که وایبر یک پیام‌رسان چندمنظوره خوب است، ضمن اینکه این نکته را نیز باید در نظر داشت که هر محصولی با تمام مزایا، معایبی هم خواهد داشت که این مسئله برای وایبر نیز صادق خواهد بود. مطمئناً رابط کاربری این اپلیکیشن جا برای بهتر شدن داشت؛ به عنوان مثال و در همین زمینه امکان برقراری تماس تصویری به صورت مستقیم امکان‌پذیر نبوده و برای دسترسی به این سرویس می‌بایست ابتدا باید یک تماس جدید ایجاد کرده و سپس گزینه ویدئو را انتخاب نمایید.

Skype

Skypeاسکایپ اپلیکیشنی است که می‌توان نام آن را در هر فهرست این چنینی پیدا کنید؛ میزان محبوبیتی که این برنامه کسب کرده یکی از حداقل دلایلی است که نام اسکایپ را در فهرست یکی از بهترین اپلیکیشن‌های برقراری تماس‌های تصویری قرار خواهد داد. یک دلیل دیگر امکان نصب این اپلیکیشن روی پلتفرم‌های مختلف نظیر ویندوز، اندروید، iOS و حتی ویندوزفون است و شاید بتوان آن را به عنوان بهترین گزینه برای ارتباط تصویری بین پلتفرم‌های مختلف معرفی نمود.
البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که این اپلیکیشن پیام‌رسان که متعلق به شرکت مایکروسافت است، علی‌رغم محبوبیت بالایی که دارد زیاد قابل‌اعتماد نبوده و گاهی اوقات ممکن است برای چند ساعت از دسترس خارج شده و این اتفاق هیچ حساب و کتاب دقیقی هم ندارد. مطمئناً هیچ کاربری تمایلی به قطع ارتباط خود نداشته و در این مواقع مجبور به استفاده از اپلیکیشن دیگری برای جلوگیری از قطع ارتباط با مخاطبان خود خواهد بود.

Imo

ImoImo عنوان آخرین اپلیکیشن که برای بررسی در این مطلب برای شما در نظر گرفته شده است. هرچند ممکن است این اپلیکیشن به اندازه هنگ‌اوتز یا اسکایپ کامل نباشد، اما برای آن دسته از کاربرانی که تنها دسترسی سریع برای برقراری تماس تصویری ملاک انتخاب آن‌ها است، گزینه مناسبی باشد.
Imo با بهره‌مندی از رابط کاربری ساده و قابل درک خود امکان برقراری تماس تصویری راحت را به صورت مستقیماً از قسمت مشاهده مخاطبین برای کاربران خود میسر می‌سازد. برای بسیاری از کاربران اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دسترسی آسان و آغاز تماس تصویری با انجام یک حرکت بسیار دوست‌داشتنی است؛ اما بدون شک این برنامه برای رسیدن به سایر رقبا و اثبات خود در این زمینه و همچنین کسب رضایت کاربران و عنوان بهترین اپلیکیشن در نوع خود، نیازمند افزودن ویژگی‌های بیشتری خواهد بود.
منبع:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا