اخبارمجله‌های تخصصی

۶ تلفن همراه که دو صفحه نمایش دارند !!!

اکثر گوشی های امروزی که با آنها سر و کار داریم، تنها یک صفحه نمایش دارند.در این بین، تعداد قابل توجهی  از گوشی ها با دو صفحه نمایش وجود دارند و کمپانی های بزرگی همچون الجی با گوشی V10 و سامسونگ با گوشی گلکسی گلدن ۳  در این زمینه حضور یافته اند. انتظار می‌رود در آینده کمپانی های بیشتری به این نوع طراحی روی بیاورند.
اکنون قصد داریم ۶ مورد از اگوشی هایی که دور صفحه نمایش دارند را معرفی کنیم. با این وجود، تنها سه عدد از این گوشی ها در حال حاضر در بازار وجود دارند.  پیشرفته ترین آن ها میتوان ال جی v10 به حساب آورد که معنای استفاده از دو صفحه نمایش را به کلی تغییر داده است. لیست پیش رو به ترتیب حروف الفبا طبقه بندی شده اند.

DuraXV Plus/Kyocera DuraXA

۱
این گوش برای کاربرانی ساخته شده  که نیاز به یک گوشی ساده و سرسخت دارند. از ویژگی های این گوشی میتوان به صفحه نمایش ۲.۴ اینچ با رزولوشن ۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسل در داخل دستگاه و یک صفحه نمایش سیاه و سفید به اندازه ی ۱.۰۸ اینچ با رزولوشن ۱۰۲ در ۹۰ پیکسل در خارج از آن اشاره نمود. علاوه بر این، گوشی مورد بحث در برابر آب و گرد غبار مقاوم است (گواهی IP68 ). این گوشی Kyocera،  همچنین میتواند در برابر شوک و لرزش مقاومت نشان دهد. دیگر ویژگی های آن عبارتند از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با فلش LED، مقدار ۲۵۶ مگابایت رم و ۵۱۲ مگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا. مدل DuraXV Plus یا قیمت ۱۹۲ دلار قابل تهیه است.
 

ال جی V10

۵
چند ماه پیش، ال جی با معرفی V10 جهان را شگفت زده کرد. این گوشی صفحه نمایش بزرگ ۵.۷ اینچی Quad HD دارد و در کنار آن یک صفحه نمایش ۲.۱ اینچی ثانویه با رزولوشن ۱۰۴۰ در ۱۶۰ پیکسل قرار گرفته است. صفحه نمایش کوچکتر به شکل مستقل کار می‌کند و قادر نمایش اطلاعیه ها، تاریخ زمان و یا کلید های میانبر است. ال جی V10 اندروید نسخه ی لالی پاپ (قابل ارتقا به اندروید ۶.۰ مارشمالو) را اجرا میکند. پردازنده ی این گوشی اسنپدراگون ۸۰۸ شش هسته ای قرار گرفته . سایر ویژگی های آن، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل، دوربین ثانویه ۵ مگاپیکلس، ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند. جالب توجه است که ال جی V10 نیز در برابر شوک و لرزش مقاوم است(هرچند در برابر آب مقاومت ندارد).  در حال حاضر گوشی  V10 را می‌توان در ورایزون، AT&T و T-Mobile ایالات متحده، با قیمت کمتر از ۶۰۰ دلار خرید.
 

سامسونگ گلکسی گلدن ۳ /W2016

۱
 
دستگاه بعدی در آغاز با عنوان گلکسی گلدن ۳ شناخته می‌شود. سامسونگ W2016، پیشرفته ترین گوشی تاشو است. این گوشی که ماه گذشته در چین عرضه شد، دو صفحه نمایش ۳.۹ اینچی(داخلی و خارجی) لمسی با کیفیت ۷۶۸ در ۱۲۸۰ پیکسل دارد. اندروید نسخه ی لالی پاپ را اجرا می‌کند و با پردازنده ی هشت هسته ای اگزینوس ۷۴۲۰ (پردازنده به کار برده شده در گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت ۵) آمده است. دیگر مشخصات آن ۳ گیگابایت رم،دوربین پشت ۱۶ مگاپکسلی و دوربین جلو ۵ مگاپیکسل و در آخر ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است. سامسونگ W2016 به احتمالا زیاد در خارج از چین عرضه نخواهد شد.
 

سامسونگ راگبی ۴ (Rugby 4)

Rugby-4
دیگر دستگاه سامسونگ در این لیست، راگبی ۴ نام دارد. این گوشی تاشو است و مشخصات سخت افزاری متوسطی دارد. اما با یک بدنه ی سرسخت و مقاوم در برار آب آمده. سامسونگ راگبی ۴، صفحه نمایش ۱.۳ اینچی خارجی با رزولوشن ۱۲۸ در ۱۲۸ را ارائه می‌دهد. همچنین صفحه نمایش داخلی آن ۲.۴ اینچ با وضوح ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسل قرار گرفته است. این گوشی نیز قابلیت فشار برای صحبت کردن را دارد. یک دوربین ۳ مگاپیکسل در پشت و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی دیگر ویژگی های این گوشی است. راگبی ۴ قیمت ۲۶۹,۹۹ دلار بر روی AT&T ایالات متحده دارد.
 

TAG Heuer Meridiist Infinite

۱
 
این گوشی توسط کمپانی ساخت ساعت TAG Heuer تولید شده است.(که به تازگی اولین ساعت هوشمندش را معرفی نمود) Meridiist Infinite یک تلفن های همراه با ویژگی ها لوکس و به همراه صفحه نمایش اصلی ۲.۴ اینچی با وضوح ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسل است. صفحه نمایش دوم ای گوشی در بالای آن قرار گرفته و برای نمایش نوتیفیکیشن ها به کار می‌آید‌. به لطف سلول های فتو ولتائیک،  Meridiist Infinite میتواند نور خورشید(و حتی نور مصنوعی) را به برق تبدیل کند و نتیجه آن نگه داشتن شارژ باتری “باتری همیشه” است. با وجود اینکه این دستگاه سال گذشته معرفی شد اما هنوز عرضه نشده است. و هنگامی که عرضه شود، به احتمال زیاد قیمت چند هزار دلای خواهد داشت.
 

یوتا فون ۲

۱
 
گوشی یوتا فون ۲ (YotaPhone 2) توسط یک کمپانی روسی تولید شده. این گوشی مبتنی بر اندروید است و با صفحه نمایش  ۵ اینچی ۱۰۸۰p اصلی و یک صفحه نماش ۴.۷ اینچی دیگر با رزولوشن ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل آمده . هر دوی اینها حساس به لمس هستند و صفحه نمایش دوم در پشت دستگاه قرار گرفته است. با وجود داشتن برنامه های جدی یوتا در این زمینه، این گوش تنها در چند بازار (از جمله روسیه) عرضه شده است که البته در ایالات متحده عرضه نخواهد شد. بر هر حال، گوشی یوتا فون ۳ در حال ساخت است این دستگاه ممکن در بازار آمریکا جنوبی هم عرضه شود.
 
منبع : گجت نیوز

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا