اخبار

آزمون باروری با استفاده از نرم افزار تلفن همراه

آزمون باروری با استفاده از نرم افزار تلفن همراه

آزمون باروری

امروزه تقریبا به هر چیزی که فکر می‌کنیم می‌توانیم یک نرم افزار مخصوص تلفن‌های همراه هوشمند را بیابیم که به آن مرتبط باشد. به عبارت ساده‌تر باید گفت که همراه هوشمند توانسته‌اند تا به‌خوبی در صنایع مختلف جای خود را باز کنند که یکی از این صنایع، علوم پزشکی است. در همین راستا نیز به‌تازگی محققان ایالات متحده آمریکا موفق به ساخت تلفن همراه هوشمند جدیدی شده‌اند که می‌تواند با اندازه‌گیری میزان اسپرم‌های مردان در طی تنها چند دقیقه اطلاعاتی درباره میزان باروری آن‌ها به کاربر ارائه کند.

نزدیک به ۴۵ میلیون فرد در جهان از ناباروری رنج می‌برند. همچنین نزدیک به ۴۰ درصد از ناباروری‌ها به دلیل ضعف کیفیت اسپرم‌های افراد است. هدف از طراحی این فناوری که در مجله علمی Science Translational Medicine به چاپ رسیده است آسان‌تر و ارزان‌تر کردن آزمایش اسپرم یا همان آزمون باروری و خانگی کردن آن برای مردان است.

هادی شفیعی به‌عنوان یکی از دستیاران این پروژه دراین‌باره بیان کرد که: «ما به دنبال ایجاد راه‌حلی برای تبدیل آزمون باروری به روشی ساده مانند آزمایش بارداری زنان بودیم. مردان برای انجام این آزمایش باید به فراهم کردن نمونه اسپرم خود در آزمایشگاه بپردازند که این راه‌حل معمولا برای آن‌ها استرس‌زا،خجالت‌آور، بدبین کننده و ناامید کننده است. بااین‌حال این روش جدید می‌تواند در کمتر از ۵ دقیقه به آزمایش ویدیوی نمونه‌های اسپرم رقیق نشده بپردازد.»

این آزمون باروری با استفاده از ترکیبی از یک اتصال نوری با قابلیت اتصال به تلفن همراه هوشمند و همچنین یک دستگاه برای قرار دادن نمونه اسپرم بر روی آن کار می‌کند. این فناوری جدید می‌تواند با دقتی برابر با ۹۸ درصد نمونه‌های اسپرم معیوب را شناسایی کند. علاوه بر این هزینه خرید مواد مورد نیاز برای انجام این آزمون توسط شخص نیز تنها ۴٫۴۵ دلار تخمین زده شده است که مسلما به‌راحتی برای بیشتر مردم کره زمین قابل استفاده خواهد بود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا